Bedste/nemmeste måde at fjerne olie fra si~
Fra : Erik

Dato : 05-11-08 15:55

Min cykel har igennem tiden samlet sig en del olie på kæden og rundt om
hjulet m.v.
Hvordan får man nemmeste det fjernet - er der noget kemi der er nemmere at
bruge fremfor almindelig sæbe og varmt vand?

Fra : Per

Dato : 05-11-08 22:27

Erik wrote:
> [...]
> Hvordan får man nemmeste det fjernet - er der noget kemi der er
> nemmere at bruge fremfor almindelig sæbe og varmt vand?

Læg kæden i benzin/rensebenzin - det fjerner Olien.

På fælgen/dækket kan der bruges WD40 til at fjerne med.

Jeg har gode erfaringer med begge dele.

vær dog opmæksom på, at der ikke kommer olie/wd40 på dækkets køreflade =
bliver glat.

Mvh. Per

Fra : Glenn

Dato : 06-11-08 05:41

Per wrote:

> [...]
>
> Jeg har gode erfaringer med begge dele.
>
> vær dog opmæksom på, at der ikke kommer olie/wd40 på dækkets køreflade =

Hej!

Nogen siger at man skal komme noget olie i benzin/rensebenzin, da det
ellers er svært at få olien ind i leddenes indre igen.

hilsen

Glenn

Fra : Martin Bak

Dato : 07-11-08 23:52

"Erik" <a1asdfsdfhj321sdfjhg@gmail.where> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvordan får man nemmeste det fjernet - er der noget kemi der er nemmere at
> bruge fremfor almindelig sæbe og varmt vand?

Der er sikkert sket en del med cykelkæder siden jeg var barn, men her er
mirakelkuren fra dengang:
af med kæden. Rens den med benzin og børste.
Læg kæden i et låg af metal, hvor den netop kan være. Fyld låget med
konsistensfedt. Varm fedtet op, (smelt det) uden at varme kæden for meget.
brug gasflamme eller varmeblæser, men i rigelig lang tid, så fedtet smelter
helt og trænger heind i leddene. Køl af og tag kæden op, tør af og monter.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 08-11-08 10:43

"Erik" skrev i en meddelelse
> Hvordan får man nemmeste det fjernet - er der noget kemi der er
> nemmere at bruge fremfor almindelig sæbe og varmt vand?

Ud over de nævnte tips, så kunne du spørge i cykel-gruppen:

News:dk.sport.cykling

Til trods for at det er en sports-gruppe, så er der også meget for
"almindelige" cyklister i den.

Jan