justering af shimano nexus 7 gear
Fra : Dal

Dato : 01-11-08 16:31

HEj alle.... Kunne der mon være nogen som kan hjælpe mig.

Mit gear shimano nexus 7 e gået lidt fra hinanden under dækskifte... og nu
vil det ikke rigtig lade sig samle. Jeg kan godt sætte det sammen med den
der skulle forstille sig at kunne låse det hele sammen kan ikke rigtig komme
langt nok ind over for at låse, når selve gearskifteren er på,, hvad mon jeg
gør galt-- ??

se billede

http://picasaweb.google.com/henrikdal

/dal

Fra : Ralph

Dato : 01-11-08 16:45

"Dal" <fup@ogfidus.com> skrev i en meddelelse
> HEj alle.... Kunne der mon være nogen som kan hjælpe mig.

Måske, jeg kender ikke dit gear, MEN det er en tommelfingerregel at
gearkablet skal være så løst som muligt ved montering.

--
Ralph

Fra : Dal

Dato : 01-11-08 16:48

> [...]
>
> Måske, jeg kender ikke dit gear, MEN det er en tommelfingerregel at
> gearkablet skal være så løst som muligt ved montering.

jeg har læst mig til at gearet skal stå i 4 og så skal de gule prikker
passe,,, men den der låseting kan ikke rigtig drejes, det er lige som om den
ikke kan komme langt nok ind..

Fra : Kim

Dato : 01-11-08 17:19

"Dal" <fup@ogfidus.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> der skulle forstille sig at kunne låse det hele sammen kan ikke rigtig
> komme langt nok ind over for at låse, når selve gearskifteren er på,, hvad

http://www.sheldonbrown.com/nexus-mech.html#cableadjust

Her er en beskrivelse... http://www.sheldonbrown.com/nexus-mech.html

Mvh, Kim

Fra : Dal

Dato : 01-11-08 21:22

"Kim" <JohnDoe@Falskmail.dk> skrev i en meddelelse
> "Dal" <fup@ogfidus.com> skrev i meddelelsen

> http://www.sheldonbrown.com/nexus-mech.html#cableadjust
>
> Her er en beskrivelse... http://www.sheldonbrown.com/nexus-mech.html
>
> Mvh, Kim

Det er faktisk efter disse beskrivelser jeg prøver.... måske har jeg for
mange tommelfingre

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 01-11-08 19:01

On Sat, 1 Nov 2008 16:30:51 +0100, "Dal" <fup@ogfidus.com> wrote:

>Mit gear shimano nexus 7 e gået lidt fra hinanden under dækskifte... og nu

Når nu der findes en gruppe til cykelspørgsmål, news://dk.sport.cykling
, hvorfor så poste i to grupper som ikke har noget med emnet at gøre?
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Dal

Dato : 02-11-08 12:06

Nå...... man sætter gearvælgerne i 1. gear alle de gule mærker skal så passe
sammen. Det hele sættes ind over "navet" og den der låse ting drejes nu ca
45 grader frem så låser den gearet fast. Nu sættes hjulet på og gearet kan
så i 4. gear justeres ved hjælp af spænde "tingen" oppe på håndtaget ved
gearvælgeren, så de 2 røde streger passe ud fo hinanden.

Sådan,,, let som en leg når man lige opdager fidusen....

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 06-12-08 13:54

> [...]
> der skulle forstille sig at kunne låse det hele sammen kan ikke rigtig
> komme langt nok ind over for at låse, når selve gearskifteren er på,, hvad

Du får måske i den forkerte gruppe - der er også en cykelgruppe :)

--
Per