Frontpage, cell-spacing forsvinder på ét l~
Fra : helene dalsgaard

Dato : 29-10-08 11:52

Mon nogen kan hjælpe mig.

Jeg har en hjemmeside, på adressen
www.naturogmiljoeboernehaven.latestdot.dk

Der er en cellspacing - i en af tabellerne - på 3 pix. Den
forsvinder imidlertid på ét af links'ene (Besøgsbørnehaven) - når
man ser den i Explorer-browseren. Sikkert ikke i andre browsere.
Jeg kan ikke finde ud af, hvorfor det sker. Men spørgsmålet er,
om jeg på nogen måde - evt. ved at ændre på indholdet
af/tekstlængden i cellen, kan opnå, at det vises som det skal.

På forhånd tak - hvis nogen med erfaring - har et godt råd.

Helene Dalsgaard

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kim Schmidt Wind

Dato : 29-10-08 15:25

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 29-10-08 17:58

Kim Schmidt Wind skrev:

Øh ... ingenting. Prøv igen, please.

--
Mvh.: Jørgen Grandt

Fra : Kim Schmidt Wind

Dato : 29-10-08 19:13

Jørgen Grandt wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> Kim Schmidt Wind skrev:
>
> Øh ... ingenting. Prøv igen, please.
>
> --
> Mvh.: Jørgen Grandt

Så prøver jeg igen.
Siden er for det første alt for bred til en browser på 800 gange
600.
Også er der inde i spalterne lavet en tabel. Ved at fjerne
tabellerne og skrive direkte i DIV'erne så kan man undgå det
billede i første spalte forsvinder nedad siden.
Det kan være at der kommer flere gode forslag fra andre.

Kim

Fra : helene dalsgaard

Dato : 29-10-08 21:24

Kim Schmidt Wind wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:

> [...]
> billede i første spalte forsvinder nedad siden.
> Det kan være at der kommer flere gode forslag fra andre.

Hej Kim

Tak for dit svar.

Desværre er jeg vist slet ikke erfaren nok til at kunne gøre god
brug af dine kommentarer. Jeg ved ikke helt, hvad du mener med,
at der er en tabel inde i spalten? Der er en gif-fil. Er det mon
den, du mener? Hvad skulle jeg skrive i div'en synes du?

På det omtalte link, synker gif-billedet ganske vist i 1. spalte.
Det har jeg nu valgt at bære over med. Det der er mit problem, er
cell-spacing mellem 2. og 3. spalte, som vises korrekt i
Frontpage, men ikke i browseren. Det gælder kun for linket
Besøgsbørnehaven. På alle de andre sider ser det ud som det skal.

Venligst Helene

Fra : Kim Schmidt Wind

Dato : 29-10-08 22:20

> [...]
> Frontpage, men ikke i browseren. Det gælder kun for linket
> Besøgsbørnehaven. På alle de andre sider ser det ud som det skal.

Prøv og læs her http://webdesign101.dk/csslayout/equal_height_spalter.php
det er en letter måde at gøre det på.
Men som du siger så sker der noget mellem anden og tredie spalte i IE, men i
Safari browseren ser det ens ud over hele linien.

Kim

Fra : Kim Schmidt Wind

Dato : 29-10-08 22:37

Har lige set godt på siden i IE og Safari
Sådan ser det ud i Safari
"Besøgsbørnehaven er et gratis tilbud til Aalborg
Kommunes børnehaver. Besøgsbørnehaven
satser på anderledes og spændende oplevelser i
det fri."
Og i IE
"Besøgsbørnehaven er et gratis tilbud til Aalborg
Kommunes børnehaver. Besøgsbørnehaven satser
på anderledes og spændende oplevelser i det fri."

Og derfor er siden breder i IE7 jeg ved ikke hvordan den ser ud i IE6

Kim

Fra : helene dalsgaard

Dato : 30-10-08 10:08

> [...]
> på anderledes og spændende oplevelser i det fri."
>
> Og derfor er siden breder i IE7 jeg ved ikke hvordan den ser ud i IE6

Hej Kim

Tak for dine kommentarer.

Jeg skal egentlig bare løse problemet så enkelt som muligt, så jeg
tænkte, at jeg måske kunne lave teksten smallere i spalten. Er det i så
fald cellemargen, jeg skal indstille?
Vil det mon kunne løse problemet?

Venligst Helene

Fra : Henning Rasmussen

Dato : 30-10-08 20:07

"helene dalsgaard" <helenedalsgaard@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg skal egentlig bare løse problemet så enkelt som muligt, så jeg
> tænkte, at jeg måske kunne lave teksten smallere i spalten. Er det i

Mon ikke der er linieskiftene, der skal ændres? >Vis< >Koder<

--
Henning
Hotmail-adressen er kun til spam/junkmail

Fra : Kim Schmidt Wind

Dato : 30-10-08 20:15

"Henning Rasmussen" <henningrasmussen1@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
>

> --
> Henning
> Hotmail-adressen er kun til spam/junkmail

Nej det er forskellen hvordan IE og safari skifter linie, men det skyldes
nok at at teksten ligger inde i tabel som igen ligger inde i en DIV.

Kim