Lyder måske sindsygt, men er det muligt?
Fra : Marc HK

Dato : 31-10-08 00:39

hej, nu er jeg ikke så vildt klog på programmer, men jeg har hørt
noget om at Java havde lavet noget der hed Java-help, der var en
af de små vinduer der kommer når man klikker på "Help" i et
program. Brugt blandt andet til Photoshop. Men det her program
eller hvad det var, Java-help, havde altså rod i en javacript og
css-fil, og det har fået mig til at tænke...

Er der en måde at få en javascript fil, afspillet i et form for
program, ikke en desideret browser, så det virker som om at ens
"hjemmeside" er et program.

Er der nogen der NOGENSINDE har hørt om noget det bare MINDER om
det jeg lige har snakket om, så være venlig lige at nævne det.

Håber jeg får svar, selvom det måske er svært at tage sådan et
spørgsmål seriøst.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Birger Sørensen

Dato : 31-10-08 00:59

Marc HK sendte dette med sin computer:
> [...]
> det jeg lige har snakket om, så være venlig lige at nævne det.
>
> Håber jeg får svar, selvom det måske er svært at tage sådan et

IE (og sikkert også andre) findes i en ActiveX udgave (ocx), beregnet
til indbygning af browser funktionalitet i andre programmer (eller
udvikling af sin egen browser. Ved ikke lige, hvorfor man skulle vælge
IE til det, men muligheden foreligger altså). Den kan gøre det.

Bortset fra det, forstår jeg ikke dit spørgsmål.
Vil du have din hjemmeside til at se ud somom den er et andet program,
eller vil du have et andet program til at køre på din hjemmeside?
Det første er (næsten) muligt - glem alt om det sidste. Det er (bl.a.)
sådan virus spredes, og der gøres (igen næsten) alt hvad der er muligt,
for at forhindre den slags.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : John S. Thomsen

Dato : 31-10-08 22:30

Marc HK wrote:
> Er der en måde at få en javascript fil, afspillet i et form for
> program, ikke en desideret browser, så det virker som om at ens
> "hjemmeside" er et program.

Hvis spørgsmålet er om man kan afvikle en hjemmeside, så hjemmesiden
ligner et selvstændig program, så skulle det kunne gøres med programmet
Prism.

http://labs.mozilla.com/2007/10/prism/

"Prism is an application that lets users split web applications out of
their browser and run them directly on their desktop"

Fra : Birger Sørensen

Dato : 01-11-08 02:49

John S. Thomsen formulerede spørgsmålet:

> [...]
>
> "Prism is an application that lets users split web applications out of their
> browser and run them directly on their desktop"

Der skal vist lidt mere end lidt javascript i noget HTML til at udgøre
en web-application.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 01-11-08 17:52

John S. Thomsen wrote:

> [...]
>
> "Prism is an application that lets users split web applications out of
> their browser and run them directly on their desktop"

Så er vi ovre i konfiguration af brugerens browser. Det har egentlig ikke
noget med webdesign at gøre. Du kan ikke installere det hos dig og derved få
min FF til at opføre sig sådan.

Erik Ginnerskov