Søger driver til Soltek bundkort.
Fra : Lars A

Dato : 29-10-08 21:13

Hej.
Jeg er ved at geninstallere en pc med et Soltek bundkort i, og jeg har ikke
driverne til det. Jeg kan ikke umiddelbart se nogen typenummer.
Er der nogen der evt. ved hvor typenummeret står på kortet.
Mvh Lars

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 29-10-08 22:21

"Lars A" <lars-arvoe@trut_i_hornet.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> ikke driverne til det. Jeg kan ikke umiddelbart se nogen typenummer.
> Er der nogen der evt. ved hvor typenummeret står på kortet.

Det kan stå på en af portene bagerst:
http://www.overclockers.com.au/image.php?pic=techstuff/r_soltek_75drv5/board.jpg
Det hedder sikkert SL-et eller andet

Fra : Lars A

Dato : 30-10-08 09:19

> Det kan stå på en af portene bagerst:
> http://www.overclockers.com.au/image.php?pic=techstuff/r_soltek_75drv5/board.jpg
> Det hedder sikkert SL-et eller andet
Hej
Tak til jer begge 2. Det eneste sted jeg ikke havde kikket var på portene.
Mvh Lars

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 30-10-08 07:53

Lars A wrote:
> Jeg er ved at geninstallere en pc med et Soltek bundkort i, og jeg har ikke
> driverne til det. Jeg kan ikke umiddelbart se nogen typenummer.
> Er der nogen der evt. ved hvor typenummeret står på kortet.

Nu ved jeg ikke lige med Soltek, men; hvis det ikke var trykt på
bundkortet, så sad der et klistermærke, evt. på det nederste ISA- eller
PCI-slot.
Det vendte selvfølgelig nedad, så man skulle have bundkortet ud for at
læse det, hvis man da ikke evt. kunne finde et lille spejl at se det med.

Fra : jk

Dato : 30-10-08 09:29

On Wed, 29 Oct 2008 21:12:55 +0100, "Lars A"
<lars-arvoe@trut_i_hornet.dk> wrote:

> [...]
>driverne til det. Jeg kan ikke umiddelbart se nogen typenummer.
>Er der nogen der evt. ved hvor typenummeret står på kortet.

Soltek er jo ophørt. Det er MEGET svært at finde noget på nettet.

En alternativ løsning er at bruge linux. Så kører det hele lige ud af
æsken. Det er meget lettere end at installere XP.
Du kan bare teste med en live CD, og så installere efterfølgende hvis
du synes om det. På liveCD kan du vælge sprog m. F2 og vælge dansk
tastatur og tidszone, men visse menuer er først danske, når du
installerer rigtigt. Hvad med den nye ubuntu 8.10, der udkommer i dag
eller i morgen ?

mvh

John

Fra : Lars A

Dato : 30-10-08 09:50

> [...]
> æsken. Det er meget lettere end at installere XP.
> Hvad med den nye ubuntu 8.10, der udkommer i dag

Hej.
Ja, jeg har nu konstateret at det ikke er nemt at finde drivere, men pc'en
skal bruges i forbindelse med skoleprojekt, og det vil sige der skal være
windows og office pakken på den. Så jeg kunne godt bruge nogle drivere.
Noget andet så lyder det da spændende med ubuntu, som jeg nok selv vil
overveje.
Mvh Lars

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 30-10-08 13:47

> [...]
> windows og office pakken på den. Så jeg kunne godt bruge nogle drivere.
> Noget andet så lyder det da spændende med ubuntu, som jeg nok selv vil

Hvad hedder bundkortet så?
Hvis det f.eks er med VIA chipset kan du hente drivere her :
www.viaarena.com

Fra : Lars A

Dato : 30-10-08 15:24

> Hvad hedder bundkortet så?
> Hvis det f.eks er med VIA chipset kan du hente drivere her :
> www.viaarena.com
Det er Vidia chip og bundkortet hedder SL75FRN3-L
Mvh Lars

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 30-10-08 16:26

>Det er Vidia chip og bundkortet
>hedder SL75FRN3-L
>Mvh Lars

Denne skulle kunne bruges:
http://www.nvidia.com/object/nforce_udp_winxp_2.45

Fra : Lars A

Dato : 31-10-08 22:05

> Denne skulle kunne bruges:
> http://www.nvidia.com/object/nforce_udp_winxp_2.45

Hej
Det gik fint med driverne til bundkortet, nu mangler jeg bare driverne til
netkort og lydkort.
Jeg siger tak for hjælpen.
Mvh Lars

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 01-11-08 01:21

> Hej
> Det gik fint med driverne til bundkortet, nu mangler jeg bare driverne til
> [...]

Det hele skulle da være i samme driver?

Fra : Lars A

Dato : 02-11-08 11:22

> Det hele skulle da være i samme driver?

Hej
Det må have været en fejl i download af filen. Jeg hentede filen igen og nu
virker det hele.
Jeg siger endnu engang mange tak for hjælpen.
Mvh Lars

Fra : Eigil Gregersen

Dato : 08-12-08 00:20

Du kan finde driver her