Hjælp til validering af password.
Fra : Christian Kragh

Dato : 20-10-08 19:42

Hej.

Jeg skal validere et password og mangler i den forbindelse
muligheden for at kontrollere om et givet password indeholder
både tal og bogstaver.

Jeg er kommet frem til at RegEX nok er løsningen.

Jeg har fundet disse to sætninger.
En til kontrol af tekst og en til kontrol af tal.

Til tekst:
^[a-zA-Z0-9]+$

Til tal:
^[0-9]+$

Men jeg kan ikke finde ud af at lave scriptet.

Det er noget med at man laver et object og får det til at kører
en sætning men jeg er lidt på bar bund.

Hvordan starter man med scriptet?

Og findes der i øvrigt en god og overskuelig måde at lære at lave
RegEx på?

Christian

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Christian Kragh

Dato : 20-10-08 20:10

> Jeg skal validere et password og mangler i den forbindelse
> muligheden for at kontrollere om et givet password indeholder
> både tal og bogstaver.

Ja, nu skal man jo vide hvad man har spurgt om tidligere her i
Usenet...

Jeg fandt efterfølgende dette svar fra Jens Gyldenkærne Clausen som
jeg da bare tager og bruger igen.

Christian

rgx.pattern = "^[a-zA-Z0-9]+$"
rgx.ignorecase = true