Sokket forviret ?
Fra : Lars & Jane

Dato : 20-10-08 15:08

Har et sukket 939 bundbrædt med en amd athlon 64x2 dualcore 3800+ cpu
men da pci e porten er futtet af skal jeg finde et andet board....

Hvis jeg søger efter 939 board finder edbpriser kun 3, men hvis jeg søger
under ( cpuèn )
finder den mange boards, men det er AM2 ????

Passer et AM2 board til min cpu og køler ?
har evt set dette :
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=419498&searchArea=&Soegeord=

http://www.compware.dk/default.asp?varespec=419498

Vil det virke ???
Mvh Lars...

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 20-10-08 15:27

Lars & Jane wrote:

> Passer et AM2 board til min cpu og køler ?

Nej. Socket 939 og socket AM2 er _ikke_ kompatible.

Køb en ny CPU. De koster ikke alverden i dag og de er energy efficient.
Du skal så også ha' nyt RAM.

Kig på Athlon X2 4850e. Den har et TDP på 45W og passer i et standard
AM2-board. Til de samme penge kan du få en single core Celeron D. Skal
du have en tilsvarende Intel kommer du af med over 1000,- og dertil et
bundkort med en mere eksotisk sokkel.

Hvis du absolut gerne vil fortsætte med din socket 939, så køb dette
kort (jeg har selv brugt sådan et):

Jesper Poulsen

Fra : Lars & Jane

Dato : 21-10-08 04:53

> [...]
> bundkort med en mere eksotisk sokkel.
>
> Hvis du absolut gerne vil fortsætte med din socket 939, så køb dette

Hmm. Lyder meget mere fornuftigt at udskifte til andet, og med en X2 4850e
ser også ud til at jeg sparer på elregningen....
1000 tak for hjælpen.....
Ps: nogle gode ideèr til bundkort ?
Må ikke fylde mere end dette :
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=419498&searchArea=&Soegeord
Og skal være med ddr2 ram, ellers ingen krav ?
Mvh Lars & Jane....

Fra : jk

Dato : 21-10-08 08:07

On Tue, 21 Oct 2008 05:53:20 +0200, "Lars & Jane" <ljgk@vejen-net.dk>
wrote:

> [...]
>http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=419498&searchArea=&Soegeord
>Og skal være med ddr2 ram, ellers ingen krav ?

Ikke fordi jeg mener, at kortet er dårligt. Men asrock er nu ikke lige
mig. Det regner jeg for low-cost asus. Hellere dette:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=433057&searchArea=&Soegeord=
med 780G chipset for DDR2 ram.
Men du skal også være opmærksom på, at ovenstående giver problemer med
en IDE-harddisk. Der skal helst en sata2 harddisk til. Det gælder
næsten alle bundkort i dag, at de kun har 1 IDE-port, der er beregnet
til optiske drev.
Ovenstående gigabyte kan du med fordel køre med onboard grafik, der er
særdeles god, så længe du ikke skal spille. Bundkortet har hdmi udgang
og kan hardware dekode blueray. Jeg har det selv. Kan anbefale en
northQ mediacenter køler som 3392 til CPU'en.

mvh

John

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 21-10-08 09:01

jk wrote:

> og kan hardware dekode blueray. Jeg har det selv. Kan anbefale en
> northQ mediacenter køler som 3392 til CPU'en.

Box-køleren er ganske udmærket sålænge man ikke stiller maskinen i
supervarme omgivelser.

Jesper Poulsen