ASUS Maximus Extreme + 2x Corsair
Fra : Jolin

Dato : 17-10-08 20:55

Jeg har for nyligt købt et ASUS Maximus Extreme bundkort og et sæt Corsair
2GB XMS3 DDR 3 ram.

Dette bundkort har en LCD poster så man kan "følge med" i POST'en.

Når jeg smider begge ram klodser i hænger LCD posteren ved "DET DRAM" som må
være "detecting dram". Computeren tænder og blæserne kører, men der kommer
ikke billede på skærmen. Ej heller nogen beep koder.

Jeg har så testet rammene lidt.

Blok A alene: Alm post hver gang.
Blok B alene: Alm post 8/10 gange, ellers hænger den ved "DET DRAM" ligesom
når de sidder i begge to.

Blok A testet OK med Windows Memory Diagnostics
Blok B testet OK med Windows Memory Diagnostics (Når jeg altså har fået et
sucessfuldt POST)

Begge blokke er testet frem og tilbage i alle porte.

Jeg er halvbange ved at reklamere over rammene, specielt fordi Memory
Diagnostics ikke finder fejl ved den blok jeg mistænker for at være defekt.

Er der andre måder I ville teste på?

/Jolin

Fra : Peter

Dato : 27-10-08 08:18

Opdateret dit bundkort BIOS til nyeste version?

Husket at sætte RAM voltage korrekt i BIOS? Corsair kræver højere spænding
end de normale 1.5v

/Peter