Andet multimedie
bentjuul 3670
Photoshop - Forklarende omrids i billeder
Fra : Janus Høi

Dato : 14-10-08 09:04

Det er lidt svært at forklare hvad det er jeg søger, men jeg ville
gerne lave et gammelt klassebillede med sådan et navneoversigt som man
nogengange ser.

Altså hvor selve billedet bliver vist almindeligt og så er der en
"oversigt", som er en stregtegning af samme billede og hver kontur har
et nummer.

Kan I følge mig?

Det er stregtegningen ud af klassebilledet jeg ønsker at lære at lave.
--
Janus

Fra : C. Nielsen

Dato : 14-10-08 21:45

"Janus Høi" <newsgroup@hjerteknuser.dk> skrev

Det er stregtegningen ud af klassebilledet jeg ønsker at lære at lave.

Hej Janus.

Jeg ville scanne billedet ind og åbne det i photoshop.
Lave et nyt lag og der tegne omridset i frihånd med pensel eller blyant i
sort eller hvid farve. På den måde kan du tegne figurerne præcis som folk
står.
Selv hvis du tegner med en mus burde det kunne lade sig gøre.

--
Venlig hilsen
Charlotte Nielsen

http://gekkographic.dk/ http://gekkoline.dk/

Fra : Ole V Jensen

Dato : 15-10-08 19:08

C. Nielsen <C.NielsenDKfjerndette@hotmail.com> wrote:

> [...]
> står.
> Selv hvis du tegner med en mus burde det kunne lade sig gøre.

Så tror jeg det er nemmere at lægge et stykke bagepapir over billedet og
tegne omridset med en sort tusch, og så scanne omridset ind.

Bortset fra det, så er der mulighed for at lave noget i Photoshop der
kan bruges, men lige hvrdan kan jeg ikke huske p.t., og tegnemetoden er
sikkert hurtigere.

mvh
Ole-J

Fra : Claus Tersgov

Dato : 16-10-08 14:07

Ole V Jensen skrev bl.a.:

> Så tror jeg det er nemmere at lægge et stykke bagepapir over billedet
> og tegne omridset med en sort tusch, og så scanne omridset ind.

Hvorfor ikke bruge de funktioner, programmerne har.

Det er bare at markere det man har brug for og så eksempelvis konvertere det
til raster-grafik eller stregtegning...

Claus

Fra : Ole V Jensen

Dato : 16-10-08 18:42

Claus Tersgov <nospamnews@tersgov.dk> wrote:

> Hvorfor ikke bruge de funktioner, programmerne har.
>
> Det er bare at markere det man har brug for og så eksempelvis konvertere det
> til raster-grafik eller stregtegning...

Man skal nok snarere bruge funktionen Find Edges eller lign.

mvh
Ole-j

Fra : Claus Tersgov

Dato : 16-10-08 18:59

Ole V Jensen skrev bl.a.:

> Man skal nok snarere bruge funktionen Find Edges eller lign.

Ikke hvis man vil have en stregtegning som du selv omtaler..

Du skriver:

[...]

Det er da gammeldag og molboagtigt at lave den slags, når man råder over
verdens mest avancerede tegne/foto software. To klik med musen, så har man
den stregtegning, som du vil tegne i hånden og efterfølgende scanne ind..

Er man i tvivl om, hvordan programmet fungerer, så prøv at kigge i manualen,
Adobe videoworkshop eller evt. på youtube. Der er en million videoer om
Adobe Photoshop..

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 16-10-08 19:02

Janus Høi skrev bl.a.:

> Det er stregtegningen ud af klassebilledet jeg ønsker at lære at lave.

Lav dit billede om til en stregtegning. Opret et nyt lag hvor du fylder hele
billedet med hvidt. Brug stroke til at bestemme, hvor kraftigt dit omrids
skal være. Herefter er det bare at slukke eller fjerne det oprindelige lag.

Claus

Fra : Steen

Dato : 22-10-08 10:46

Kan I følge mig?

Det er stregtegningen ud af klassebilledet jeg ønsker at lære at lave.
--
Janus

Prøv at kigge på mine tre tutorials, hvor man laver et farve billede om til
en tegning, måske der er noget du kan bruge.
http://gral.dk/index.php?Egne_tutorials

Held og lykke
Steen

www.gral.dk