Tydning af vielse i Farum
Fra : Inger Lise Holmstrup~

Dato : 12-10-08 05:29

Hej

Er der nogen som kan tyde mere af denne vielse end jeg kan?
AO Frederiksborg amt, Ølstykke herred, Farum sogn, 1860-1880, opslag 161,
nr. 3
Ungkarl Hans Andersen i Farum. Så står der en masse jeg ikke kan læse. Og så
kan jeg se der står Anders Christiansen i Ludserød, Blovstrød sogn.
Pigen Mette Marie Pedersen ?? 27 1/4 født i Farum ?? Hmd. Peder Nielsen ??.
Forloverne kan jeg slet ikke læse og heller ikke vielsesdatoen.
Desuden står der en bemærkning som jeg ikke kan læse.

Hilsen
Inger Lise

Fra : Henning Christensen

Dato : 12-10-08 06:39

Hej Inger Lise!

Ud over at Hans er 25 1/12 år gl. kan jeg ikke få noget ud af det.
Måske er Hmd. Peder Nielsen Indsidder.
Der er ikke andet at gøre end at tage på arkiv og se i begge de originale
kirkebøger.

Venlig hilsen
Henning

"Inger Lise Holmstrup Christiansen" <ilf58@nakskovnet.dk> skrev i en
meddelelse news:48f17d07$0$90276$14726298@news.sunsite.dk...

Fra : Michael Erichsen

Dato : 12-10-08 15:08

Inger Lise Holmstrup Christiansen wrote:
> [...]
> Forloverne kan jeg slet ikke læse og heller ikke vielsesdatoen.
> Desuden står der en bemærkning som jeg ikke kan læse.

Jeg kan ikke hjælpe med skriften, men Luserød er sidenhen blev omdøbt
til Høvelte, fordi de ikke brød sig om navnet på landsbyen.

Mvh Michael Erichsen

Fra : Inger Lise Holmstrup~

Dato : 14-10-08 03:52

Tusind tak for hjælpen.. Jeg regnede heller ikke med at der var andre der
kunne læse det, men ville lige forsøge.

Hilsen
Inger Lise