Problem med INSERT INTO
Fra : Peer Jespersen

Dato : 09-10-08 08:32

Hej,

Min INSERT INTO virker ikke, så jeg har lavet følgende
test-script for at finde problemet:

<head>
</head>
<%

set conn=Server.CreateObject("ADODB.Connection")
strDSN="Provider=Microsoft.ACE.OLEDB.12.0; Data Source=" &
Server.MapPath("database.accdb")
conn.Open strDSN

strSQL="INSERT INTO fag (FagId, FagNavn) VALUES
('TF','TestFag')"
response.write strSQL

conn.Execute(strSQL)

conn.Close
set conn=Nothing

response.Write "DONE"
%>

--------
Fejlmeddelsen er:

Fejltype:
Microsoft Office Access Database Engine (0x80004005)
Handlingen skal bruge en opdaterbar forespørgsel.
/billedstyring/test.asp, line 14

---------
Erstatter jeg: conn.Execute(strSQL)
med : Response.Write strSQL
udskrives : INSERT INTO fag (FagId, FagNavn) VALUES
('TF','TestFag')

/peer

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jan Bachman

Dato : 09-10-08 09:07

On 09 Oct 2008 07:31:54 GMT, Peer Jespersen
<peer_jespersen@webspeed.dk> wrote:

> [...]
>Erstatter jeg: conn.Execute(strSQL)
>med : Response.Write strSQL
>udskrives : INSERT INTO fag (FagId, FagNavn) VALUES

SQL ser fin ud. Mit gæt er at brugeren (på webserveren) ikke har
skriverettigheder til databasefilen når kaldet sker.

/Jan

Fra : Peer Jespersen

Dato : 09-10-08 16:21

Jan Bachman wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> SQL ser fin ud. Mit gæt er at brugeren (på webserveren) ikke har
> skriverettigheder til databasefilen når kaldet sker.
>
> /Jan
Hej Jan,
Det sker på en localhost på en maskine, så det er ikke tilfældet.
Definere jeg strSQL-sætningen v.hj.a. SET, fremkommer fejlen at
string-variablen er "INSERT INTO fag (Fa" - så den får ikke det hele
med ???!!!!

Fra : Jan Bachman

Dato : 10-10-08 17:27

On 09 Oct 2008 15:20:49 GMT, Peer Jespersen

Kast lige et blik på denne side:
http://www.webwizguide.com/kb/asp_knowledgebase/server_permissions.asp

/Jan

Fra : Niels-Jørgen Hvidber~

Dato : 09-10-08 21:41

Peer Jespersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> Erstatter jeg: conn.Execute(strSQL)
> med : Response.Write strSQL
> udskrives : INSERT INTO fag (FagId, FagNavn) VALUES

Hej, der står jo at > Handlingen skal bruge en opdaterbar
forespørgsel. - så du har ikke skriverettighed til din database
fil. Højreklik på den og sæt rettigheden for IUSR_xxxx til FULL.

Fra : Peer Jespersen

Dato : 10-10-08 17:09

Niels-Jørgen Hvidberg wrote in
> Hej, der står jo at > Handlingen skal bruge en opdaterbar
> forespørgsel. - så du har ikke skriverettighed til din database
> fil. Højreklik på den og sæt rettigheden for IUSR_xxxx til FULL.

Hej Niels Jørgen,
Vil du forklare lidt nærmere hvad jeg skal gøre. På forhånd tak