Hvad er galt her?
Fra : Haris

Dato : 06-10-08 19:39

Hey alle.

Jeg har prøvet at lave et login system.
Det burde virke, eftersom mange bruger det.
Min login form ser sådan ud:
#login.htm

<form action="login.php" method="POST">
<input type="submit" id="1" value="registrer">
<input type="submit" id="2" value="Log ind">
</form>

#login.php

<?

session_start();

mysql_connect("localhost", "brugernavn", "kodeord");

mysql_select_db("brugernavn");

$brugernavn = $_POST[brugernavn];

$brugernavn = strip_tags($brugernavn);

$brugernavn = mysql_real_escape_string($brugernavn);

$kodeord = $_POST[kodeord];

$kodeord = strip_tags($kodeord);

$kodeord = mysql_real_escape_string($kodeord);

$tael = mysql_query("SELECT brugernavn FROM brugere WHERE
brugernavn = "$brugernavn" AND kodeord = "$kodeord" LIMIT 1") or
die(mysql_error());

$antal = mysql_num_rows($tael);

if($antal == 1){

$_SESSION[login] == "true";

$_SESSION[data] = $brugernavn;

header("location: profil.php");

} else {

echo "Forkert brugernavn eller kodeord";

}

?>

#Profil.php

<?

session_start();

mysql_connect("localhost", "brugernavn", "kodeord");

mysql_select_db("brugernavn");

$id = $_GET[id];

if(!empty($id)){

$hent = mysql_query("SELECT * FROM brugere WHERE id = "$id"") or
die(mysql_error());

$vis = mysql_fetch_array($hent);

echo "Velkommen til profilen for $vis[brugernavn]<br><br>";

echo "<b>Brugernavn:</b> $vis[brugernavn]";

//Ellers skal vi hente id for den bruger der er logget ind

} else {

$bruger = $_SESSION[data];

$get = mysql_query("SELECT * FROM brugere WHERE brugernavn =
"$bruger" LIMIT 1") or die(mysql_error());

$show = mysql_fetch_array($get);

echo "Velkommen til din profil<br><br>";

echo "<b>Brugernavn:</b> $show[brugernavn]";

}

?>

Når jeg kommer ind på selve formlen og trykker login siger den:

Parse error: syntax error, unexpected T_VARIABLE in
/host/w/e/b/website1/koderi/login.php on line 33

^eller ligende.

Nogen der ved hvorfor? please hjælp.

Alt godt,
Haris.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erling Sørensen

Dato : 06-10-08 22:27

"Haris" <haris_skrijelj12@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har prøvet at lave et login system.
> Det burde virke, eftersom mange bruger det.
[snip]
> #login.php

Prøv at spørge i PHP gruppen.
De er generelt set bedre til at besvare spørgsmål om PHP :)
dk.edb.internet.webdesign.serverside.php

mvh
Erling

Fra : Martin

Dato : 06-10-08 22:27

Haris wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> Nogen der ved hvorfor? please hjælp.

Jeg tror du har større held hvis du spørger i php gruppen.

Men så lige i din html kode at din form ikke er omkring dine
felter. Prøv at flytte den øverste <form ...> op over hvor dine
felter starter.

Fra : haris

Dato : 07-10-08 12:14

Martin wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> [...]
>
> Men så lige i din html kode at din form ikke er omkring dine
> felter. Prøv at flytte den øverste <form ...> op over hvor dine

Tak for linket.
Havde ikke lige tænkt over det. Men så spørger jeg derover.