hyperlink virker ikke i MS powerpoint? Hjæ~
Fra : bj

Dato : 05-10-08 15:24

Hej

Jeg ved ikkeom jeg er lnadet i den rigtige grupp, men måske nogen kan hjælpe
med svaeret eller sende mig det rigtige
sted hen

på forhånd tak

Jeg har lavet en Power point præsentation og vil gerne benytte nogle
hyperlink i denne, men jeg kan ikke åf det til at virke selv om teksten,
hvortil hyperlink markeres som om den er i funktion, men det virker ikke.

Jeg markerer teksten, vælger insæt hyperlink, går til hjemmesiden og
kopierer linket fra browseren og vil sætte det ind i boksen for hyperlink,
men det virker ikke. men når jeg bare markerer teksten i browsen og kopiere
og vælger i hvilken teksten den skal i kommer det frem i
powerpointPræsentationen som opm den er der, men ingen reaktion af musen når
jeg sætter den over teksten.

Mvh
bj

Fra : Jan Kronsell

Dato : 05-10-08 22:19

bj wrote:
> [...]
> frem i powerpointPræsentationen som opm den er der, men ingen
> reaktion af musen når jeg sætter den over teksten.

Er det når du udarbejder præsentationen eller når du viser den?

Jan

Fra : bj

Dato : 06-10-08 13:05

Hej

Det er faktisk begge dele!

Når jeg laver powerpointen viser dén givne tekst sig som et hyperlink med
streg under. Der skn den ikke åbnes og kan så heller ikke åbne når jeg
klikker på den ved visning som diasshow..

når jeg sætter links direkte ind fra browser er der ingen problemer

mvh
bj

Fra : Jan Kronsell

Dato : 06-10-08 21:25

bj wrote:
> [...]
> når jeg klikker på den ved visning som diasshow..
>
> når jeg sætter links direkte ind fra browser er der ingen problemer

Der må jeg så blive dig svar skyldig, for det virker helt fint hos mig, og
så vidt jeg vedm er der ingen indstilling i PowerPoint, der forhindrer
nhyperlinks i at virke,

Jan

Fra : bj

Dato : 07-10-08 19:11

Hej JAn

jeg har fundet fejlen, når jeg kopier i browseren så kan jeg ikke bruge
"indsæt" men er nødt til at åbne det felt i deb boks der popper op der
hedder "gennemsete sider" og der ligger mine links så og jeg kan dér så
markere dem og det virker så.

Det var jeg ikke opmærksom på, da jeg brugte det første gang virkede det
fint nok bare med at kopiere linket direkte.

Tak for dine vinkler/svar