Andet multimedie
bentjuul 3670
lille smule offtopic - køb af OEM
Fra : Studio S

Dato : 01-10-08 21:28

Jeg er røget ud et problem med at have mistet den Creative Suite 1 som jeg
har brugt som udgangspunkt for upgradeversionen af CS2. Så nu kan jeg ikke
geninstallere CS2. Men jeg skal egentligt kun bruge GoLive fra CS2 pakken og
overvejede derfor blot at købe dén i en fuld version. Men men men - CS2 er
jo noget gammelt halløj og sælges kun på Ebay. Jeg overvejede så at købe en
OEM download her http://www.golsoftware.com/. Men jeg kender ikke stedet og
kan ikke hitte ud af om det blot er et ualmindligt velorganiseret
piratsoftware-site eller om det er en straight deal. Er der nogen der har
erfaring med at købe deres grafiske software på denne led?

Kh
Bjørn

Fra : Claus Tersgov

Dato : 02-10-08 05:43

Studio S skrev bl.a.:

> [...]
> piratsoftware-site eller om det er en straight deal. Er der nogen der
> har erfaring med at købe deres grafiske software på denne led?

Det er et rendyrket prirate site!

Læg også mærke til at det er et af de sites Hell Angels linker til fra deres
int. hjemmeside

Adobe produkter kan mig bekendt ikke købes som dl. andre steder end i adobes
egen shop.

Claus

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 02-10-08 07:06

On Thu, 2 Oct 2008 06:43:26 +0200, "Claus Tersgov"
<nospamnews@tersgov.dk> wrote:

>Det er et rendyrket prirate site!

Er det noget du ved, eller bare noget du tror...?

Fra : Claus Tersgov

Dato : 02-10-08 12:21

"S. A. Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev

> Er det noget du ved, eller bare noget du tror...?

Har man bare mere end to brikker mellem ørene, så kan det aldrig være noget
man er i tvivl om!

Læs dog hvad de skriver!

Der er INGEN her i verden som kan sælge software på den måde. Det er
simpelthen umuligt at få den fra producenterne på den måde. UMULIGT!

Brug den sunde fornuft, hvis det lyder for godt til at være sandt, så er det
heller ikke sandt...

Claus

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 02-10-08 13:02

On Thu, 2 Oct 2008 13:21:24 +0200, "Claus Tersgov"

Det er altså noget du tror...

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 02-10-08 16:31

S. A. Thomsen <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev :

>Det er altså noget du tror...

http://whois.domaintools.com/golsoftware.com

Det er en russer der ejer siden og det siger, for mig, nok.
--
Kerim

Fra : Studio S

Dato : 02-10-08 20:25

Well, jeg må jo nok nødtvungent se i øjenene at selvfølgelig er det for godt
til at være sandt. Tak for responsen

Kh
Bjørn

Fra : Claus Tersgov

Dato : 03-10-08 02:43

Studio S skrev bl.a.:

> Well, jeg må jo nok nødtvungent se i øjenene at selvfølgelig er det
> for godt til at være sandt. Tak for responsen

Ja, de sælger endda software som producenten IKKE har frigivet til salg
endnu...

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 03-10-08 02:42

S. A. Thomsen skrev bl.a.:

> Det er altså noget du tror...

Nej, det er noget eg ved med sikkerhed!

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 04-10-08 08:54

S. A. Thomsen skrev bl.a.:

> Det er altså noget du tror...

http://www.adobe.com/dk/aboutadobe/antipiracy/avoid.html

Læs og bliv klogere. Se navnlig artiklen om download, den gælder stort set
samtlige mærkevarerproduducenter!

**Ingen** producenter sælger software til download andet end i deres egen
butik. æg også mærke til, at *ingen* af Steinbergs produkter kan fungere
euden en hardware dongle.

Når du har læst og især forstået budskabet er du forhåbentlig den sidste
naive her på nettet!

Claus

Fra : Rado

Dato : 04-10-08 16:23

On Sat, 4 Oct 2008 09:54:21 +0200, "Claus Tersgov"
<nospamnews@tersgov.dk> wrote:

>http://www.adobe.com/dk/aboutadobe/antipiracy/avoid.html
>
>Læs og bliv klogere. Se navnlig artiklen om download, den gælder stort set
>samtlige mærkevarerproduducenter!

Men man kan nu godt forstå at nogen pirater Adobe software når de
prøver at købe via deres hjemmeside, og så bliver dirigeret til en
europæisk forhandler hvor tingene pludselig koster op imod det
dobbelte.

--
Rado

Formerly,We Suffered From Crimes.
Now,We Suffer From Laws.
- Tacitus

Fra : Morten Lind

Dato : 04-10-08 17:44

Rado <rado@fjernpost1.tele.dk> wrote:

> [...]
> prøver at købe via deres hjemmeside, og så bliver dirigeret til en
> europæisk forhandler hvor tingene pludselig koster op imod det

Nej, det kan man ikke forstå.

M.

Fra : Rado

Dato : 05-10-08 20:20

On Sat, 4 Oct 2008 18:43:55 +0200, mortenlind@gmail.com (Morten Lind)
wrote:

>Nej, det kan man ikke forstå.

Tja, nu pirater jeg ikke software længere, men for de der har de
tendenser og måske vakler lidt melllem at købe og pirate, er det nok
ikke just befordrende for lysten til at købe. Og personligt gider jeg
ikke handle med Adobe når ikke de vil lade alle få produkterne til
samme pris, som 95% af alle andre softwareproducenter gør.

Nuance, Ipswitch og Acronis f.ex. har også EU distributører der sælger
tingene til omkring det dobbelte af USA prisen. men på trods at det
forhindrer de ikke folk i at købe direkte fra deres hovedsites til
standard priser. Eller gad jeg heller ikke handle med dem.

Fra : Rado

Dato : 02-10-08 13:49

> [...]

>Der er INGEN her i verden som kan sælge software på den måde. Det er
>simpelthen umuligt at få den fra producenterne på den måde. UMULIGT!

Det vil jeg også mene. Prisen gør det endnu mere usandsynligt at det
er legal software.

Fra : Rado

Dato : 02-10-08 13:47

On Thu, 02 Oct 2008 08:06:26 +0200, S. A. Thomsen
<s_a_thomsen@yahoo.com> wrote:

>Er det noget du ved, eller bare noget du tror...?

Sandsynligheden er meget stor. Har hørt at nogle af disse sites også
sælger ens kreditkort data til andre, der så misbruger dem.

Man skal se sig godt for på nettet i disse dage, for nylig var der en
fyr der lavede et nyt website for (frit oversat) "Foreningen til
fremme af organiseret kriminalitet" hvor kriminelle kan mødes og
udveksle erfaringer, udvikle nye metoder osv. Man skulle næsten tro
det var en joke, men det er det ikke.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 03-10-08 02:44

Rado skrev bl.a.:

> Sandsynligheden er meget stor. Har hørt at nogle af disse sites også
> sælger ens kreditkort data til andre, der så misbruger dem.

Man kan jo undre sig over, hvorfor HA linker til sider som disse....

Claus

Fra : Rado

Dato : 03-10-08 16:20

On Fri, 3 Oct 2008 03:43:51 +0200, "Claus Tersgov"

De får måske procenter af salget...

Fra : Kurt Lund

Dato : 05-10-08 13:27

Claus Tersgov wrote:

> Man kan jo undre sig over, hvorfor HA linker til sider som disse....

Næh, det kan man ikke. Det er jo uintelligente, voldsfikserede, kriminelle,
tåbelige og for et samfund uværdige personer.

--
Kurt Lund

Fra : Morten Lind

Dato : 02-10-08 14:52

Studio S <info@smalbro.dk> wrote:

> [...]
> har brugt som udgangspunkt for upgradeversionen af CS2. Så nu kan jeg ikke

Jo, det kan du godt. Opgraderingslicensen til CS2 er ikke den samme som
licensen til CS1, så du kontakter blot Adobe og får din licens tilsendt,
som du registrerede. da du opgraderede.

Den findes også på din registreringsside.

M.

Fra : Studio S

Dato : 02-10-08 16:47

> Den findes også på din registreringsside.

En registreringsside - hvad er det ? Har jeg sådan en ? - og i givet fald -
hvor finder jeg den ?

Kh
Bjørn

Fra : Morten Lind

Dato : 02-10-08 17:18

> En registreringsside - hvad er det ? Har jeg sådan en ? - og i givet fald -
> hvor finder jeg den ?
>
> Kh
> Bjørn

Når man online-registrerer sit Adobeprodukt, får man noget log-in noget
og et Adobe"medlemsskab" noget......de oplysninger giver adgang til
Adobes registreringssider, men det er naturligvis en forudsætning, at
man har registreret.

Du finder den hos Adobe, når du logger ind.

M.

Fra : Studio S

Dato : 02-10-08 21:52

Jeg fandt den bemeldte side i min brugerprofil. Anede ikke at jeg havde
sådan en. Det ser nu også ud til at være et relativt nyt påfund. Der er i
hvert fald ikke mange af de mange adobeprodukter jeg i gennem tiderne har
spildt tid med at registrere og modtage - aldrig sete - "benefits". Men tak
for hjælpen - nu ved jeg da i det mindste hvor jeg skal kigge efter mine
serials.

Kh
Bjørn

Fra : dk_sz

Dato : 05-10-08 21:59

> kan ikke hitte ud af om det blot er et ualmindligt velorganiseret
> piratsoftware-site eller om det er en straight deal. Er der nogen der har

Uden have set siden...

Rigtig meget pirat software sælges som oem.

Blandt andet mit... Og jeg kan garantere det ikke
er OEM for jeg har aldrig haft en OEM version

mvh
Thomas