Vis på flere sider
Fra : Kasper

Dato : 29-09-08 10:40

Hallo!

Jeg går direkte til spørgsmålet: Hvordan får jeg denne SQL til at
være mere "fleksibel"?

strSQL1 = "SELECT * FROM meddelelser WHERE meddelelsedisplay =
'Forside'"

En anden celle indeholder "Forside, Profil, Produkter". Men så
vil strSQL1 ikke vise den, fordi der står mere end blot
"Forside". Hvordan får jeg forespørgslen til at acceptere at der
er mere i posten?

På forhånd tak for hjælpen.
PS: Det haster en lille smugle...

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Leif Neland

Dato : 29-09-08 14:00

"Kasper" <mail@kasperdyrvig.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vil strSQL1 ikke vise den, fordi der står mere end blot
> "Forside". Hvordan får jeg forespørgslen til at acceptere at der

....WHERE meddelelsedisplay like "%Forside%"

Men det kan også fange "Forsideannonce", så du må være sikker på, at der
ikke er nogle substrings, der ikke må matches.
Hvis du insisterer på at komme flere værdier ind i det samme felt, så sørg
for at de kan skilles.
F.ex. ved at der skal være "|" omkring, altså "|Forside|Profil|Produkter|"
Så kan du matche på WHERE meddelelsedisplay like "%|Forside|%"

> På forhånd tak for hjælpen.
> PS: Det haster en lille smugle...

Hvad smugler du? En lille smule...

Leif

Fra : Kasper

Dato : 29-09-08 14:30

JA!! That's it! Jeg takker mange gange

smulge... nå ja undskyld. Det gik lidt stærkt...