Hvordan får jeg overført en parameter med ~
Fra : Linda Møller

Dato : 29-09-08 08:23

Jeg har en side med 3 kolonner, som jeg gerne vil lave valgfri
sortering på. Jeg mener man kan gøre det sådan, at når man
klikker på overskriften i den kolonne man ønsker som sortering
sendes en href til siden selv med en parameter - f.eks.
"sortering=kundenr".
Denne parameter kan man så validere hver gang man henter siden -
if sortering = kundenr så lad sql = sql+order by kundenr. Jeg har
set det engang - men hvordan får man det lige til at virke?
Sql-delen skal jeg nok klare - det er overførslen af parameteren
jeg ikke ved hvordan jeg håndterer...

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Leif Neland

Dato : 29-09-08 10:11

"Linda Møller" <lha_privat@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> set det engang - men hvordan får man det lige til at virke?
> Sql-delen skal jeg nok klare - det er overførslen af parameteren

sortering = request('sortering')

Og fint, at du vil bruge en "if", og ikke bare en "order by
"&request('sortering'), der åbner mulighed for sql-injects.

Leif

Fra : Linda Møller

Dato : 29-09-08 11:32

Leif Neland wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> sortering = request('sortering')
>
> Og fint, at du vil bruge en "if", og ikke bare en "order by
> "&request('sortering'), der åbner mulighed for sql-injects.
>
> Leif

Super - det virker bare - tak
Mvh
Linda

Fra : Jørn Andersen

Dato : 29-09-08 15:50

On 29 Sep 2008 10:32:24 GMT, Linda Møller <lha_privat@yahoo.com> wrote:

> [...]

Hvis du kun vil bruge en href-overførsel, så bør du bruge:

sortering = Request.QueryString('sortering')

- der er ingen grund til at skulle gennemgå de andre
Request-collections.

Good luck!

--
Jørn Andersen,