getfolder.files
Fra : please-answer-here

Dato : 27-09-08 18:07

Kæe NG

Jeg er rimelig grøn ud i ASP. Jeg er ved at lave noget bladring i nogle
billeder. Er der nogen mulighed for at man kan få getfolder.files til at
returnere filnavne sorteret eller skal man sortere arrayet bagefter.

/Henning

Fra : Jakob Lund Krarup

Dato : 02-10-08 12:55

please-answer-here wrote:
> [...]
> billeder. Er der nogen mulighed for at man kan få getfolder.files til at
> returnere filnavne sorteret eller skal man sortere arrayet bagefter.

Hej Henning

Jeg har lavet en del billede og filsystem funktioner i VbScript til brug
i ASP. Du kan sikkert finde noget her:

http://www.jake.dk/programmering/asp
Der er kode og eksempler. Der er også en simpel billedviserfunktion som
kan kaldes med blot én linje:

ViewPictures(baseImageFolderPath, imagesPerPage)

F.eks.

ViewPictures("billeder/ferie", 6)

Hvis du hellere vil skrive det selv fra bunden så er der et par simple
arraysorteringsmetoder her som jeg har skrevet:
Det er bubblesort og ikke en optimal sorteringsalgoritme hvad angår
hastighed men til arrays med under et par hundrede elementer er det okay :)

'***************************************************
' SORTERER ET ARRAY ALFABETISK
'***************************************************

sub sorterAlfabetisk (byref sendArray)

arrayStoerrelse = ubound(sendArray,1)
for taeller1 = 0 to arrayStoerrelse -1
for taeller2 = taeller1+1 to arrayStoerrelse
if strComp(sendArray(taeller1),sendArray(taeller2), 1) = 1 then
temp = sendArray(taeller1)
sendArray(taeller1) = sendArray(taeller2)
sendArray(taeller2) = temp
end if
next
next

end sub

'***************************************************
' SORTERER ET ARRAY NUMERISK

sub sorterNumerisk (byref sendArray)

arrayStoerrelse = ubound(sendArray,1)
for taeller1 = 0 to arrayStoerrelse -1
for taeller2 = taeller1+1 to arrayStoerrelse
if clng(sendArray(taeller1)) > clng(sendArray(taeller2)) then
temp = sendArray(taeller1)

Venligste hilsener - Jakob