Computer vil ikke starte op med USB harddi~
Fra : Martin

Dato : 26-09-08 12:14

Hej jeg har lige et BIOS spørgsmål, som jeg håber hører til bundkort
gruppen - ellers så må i gerne sende mig videre :)

Jeg har lige købt en 1TB extern usb harddisk, den vil jeg så sætte til
min computer.

Nu er problemet så bare at computeren ikke vil starte op, - der bliver
stoppet lige efter at IDE diskene er fundet, og i nederste højre hjørne
står der 92. Hvilket vidstnok betyder "Hard disk setup complete. About
to go for BIOS ROM data area check."

Så snart jeg tager den externe harddisk ud, så starter computeren
perfekt op - og sætter jeg harddisken i nu (ved Windows XP load vindue
vises), så virker disken også helt perfekt.

Jeg har været inde i BIOS, og her står start op sekvensen til

TravelStor (navnet på den interne harddisk)
CD-rom

Der er NO i "find bootable drives automaticly".

Bundkortet er et
http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=K7S41GX
AsRock K7S41GX

BIOS er
American Megatrends
Version P2.0 (10/28/2004)

Er der nogle der måske kan fortælle mig hvordan jeg kan få dette løst -
evt. hvorfor BIOS gør som den gør..

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 26-09-08 15:50

On Fri, 26 Sep 2008 13:13:30 +0200, Martin <maaNO@SPAMscandesigns.dk>
wrote:

> [...]
>stoppet lige efter at IDE diskene er fundet, og i nederste højre hjørne
>står der 92. Hvilket vidstnok betyder "Hard disk setup complete. About

Jeg har også en computer der nægter at starte op når der er tilsluttet
en USB-disk. Her har jeg aldrig fundet en løsning - bortset fra at
fjerne USB-kablet

Du kan jo prøve at pille ved BIOS-indstillingerne. Men hjælper det
ikke, så kommer du nok til at leve med maskinens særhed...

<mlr>