Firefox og activeX <object> virker ikke
Fra : Leif Neland

Dato : 25-09-08 14:55

Jeg har fundet(*) noget activeX (COM) til at skrive ud fra javascript
til en bonprinter. Det virker i IE, men ikke i Firefox 3.
Er et bare noget, jeg må leve med, at siden er IE only?

Det skal kun bruges på intranet, så hvis der skal installeres noget, er
det ok.

(*) http://vbgold.com/index.shtml#RawDataPrinter

<Object ID="Printer"

CLASSID="CLSID:402C09CD-68ED-48B0-B008-E7B01DDBD2D5"

CODEBASE="http://min.server.dom/subdir/RawDataPrinter.CAB#version=2,0,0,0">

</Object>
<input type="button" value="Åben skuffe" onClick="opendrawer()">
<script type="text/javascript">
function opendrawer() {
   var a;
   Printer.PrintRawData(sOpendrawer,a,"LPT1");
}
function seprintere() {
   var a;
   pr=document.getElementById("Printer");
   alert(pr.GetPrinters(a,true));
}
</script>
-------------------------
Firefox /w3c kan ikke lide at man bare bruger ID'et "Printer" direkte,
så jeg prøvede at gå via document.getElementById("Printer").

Men
   Printer.PrintRawData(sOpendrawer,a,"LPT1");
giver fejlen
   "Printer is not defined"

Og
   alert(pr.GetPrinters(a,true));
giver
   pr.GetPrinters is not a function

Begge dele funger som sagt i IE7.
Men kan det ikke lade sig gøre i firefox også?

Leif

Fra : Christian Hansen

Dato : 25-09-08 20:48

Leif Neland wrote:
> Jeg har fundet(*) noget activeX (COM) til at skrive ud fra javascript
> til en bonprinter. Det virker i IE, men ikke i Firefox 3.
> Er et bare noget, jeg må leve med, at siden er IE only?

ActiveX er svjv IE only og selvom det så virkede i andre browsere, så
ville det også være windows only.

Mvh Christian Hansen

--
Christian Hansen