Kan man bruge værdi fra en combo til at æn~
Fra : Linda Møller

Dato : 23-09-08 10:37

Jeg har en meget simpel combo:
<SELECT id=calib_where name=calib_where style="FONT-SIZE: 12px;
FONT-FAMILY: Verdana">
<OPTION VALUE=0>Yes</OPTION>
<OPTION VALUE=1>No</OPTION>
</SELECT>

Jeg har så brug for at kunne:
<%
if "værdi fra kombo" = 0 then %>
<%
else
%>
<%
end if%>

Hvordan får jeg lagt "værdi fra combo" i en parameter jeg kan
bruge til at validere på?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Birger Sørensen

Dato : 23-09-08 10:48

Linda Møller udtrykte præcist:
> [...]
> <SELECT id=calib_where name=calib_where style="FONT-SIZE: 12px;
> FONT-FAMILY: Verdana">
> <OPTION VALUE=0>Yes</OPTION>
> <OPTION VALUE=1>No</OPTION>
> </SELECT>
>
> Jeg har så brug for at kunne:
> <%
> if "værdi fra kombo" = 0 then %>
> <%
> else
> %>
> <%
> end if%>
>
> Hvordan får jeg lagt "værdi fra combo" i en parameter jeg kan

Jeg har ikke så meget forstand på ASP, men...
ASP er serverside, og valget fortages clientside. Så selv om du kunne
få værdien, kan du ikke bruge den til noget.
Det korte svar er at du skal bruge noget ?script til at læse værdien,
sende den retur til serveren, der så gør et eller andet, baseret på den
valgte værdi (hvis det du vil ikke kan gøres i js, eller andet script).
Noget AJAX måske...

Birger

Fra : Martin Jensen

Dato : 23-09-08 14:33

Linda Møller wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> Jeg har en meget simpel combo:
> <SELECT id=calib_where name=calib_where style="FONT-SIZE: 12px;
> [...]

Først skal du have et form tag rundt om dine felter

<form method="post" action="Siden_du_henviser_til.asp">
<SELECT id=calib_where name=calib_where style="FONT-SIZE: 12px;
FONT-FAMILY: Verdana">
<OPTION VALUE=0>Yes</OPTION>
<OPTION VALUE=1>No</OPTION>
</SELECT>
</FORM>

> Jeg har så brug for at kunne:
> <%
> if "værdi fra kombo" = 0 then %>
> <%
> else
> %>
> <%
> end if%>
>
> Hvordan får jeg lagt "værdi fra combo" i en parameter jeg kan
> bruge til at validere på?
på siden du henviser til skriver du så

<%
if request.form("calib_where") = 0 then
%>
<%
else
%>
<%
end if
%>

Du kan dog også lade være med at hoppe ind og ud af asp koden, og
så skrive

<%
if request.form("calib_where") = 0 then
response.write "<td>Du har valgt os</td>"
else
response.write "<td>Du har valgt nogle andre</td>"
end if
%>

Fra : Martin Jensen

Dato : 23-09-08 14:35

Glemte lige dette link
http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion11.asp

Her kan du læse mere om emnet

Fra : Linda Møller

Dato : 24-09-08 07:57

Martin Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> Glemte lige dette link
> http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion11.asp
>
> Her kan du læse mere om emnet

Mange tak for hjælpen - jeg prøver mig lidt frem...
Mvh
Linda