Hjælp til bundkort
Fra : Infinity

Dato : 20-09-08 19:26

Jeg er blevet bedt om at finde et bundkort til en PC der har plads til et
microATX bundkort og der skal puttes en Intel Core 2 Quad Q9550 professor i.
Det er de grundlæggende krav!

Ønsker derudover er 2 PCI-32 slot og gerne 6 SATA stik.

Jeg har kik på 5 boards
ASRock ConRoc 1333-1394
Asus P5K-VM AiLifstyle
GigaBit GA-G33M-DS2R
Intel Desktop Board DG33BU
MSI G33M-Fi
(listet alfabetisk)

Nogen der kan anbefale et af dem eller et helt sjette bundkort der opfylder
nævnte krav.

Der behøver absolut ikke at være grafikkort på bundkortet, hvis der er det
skal det kun disables.

Alle gode forslag med AMD processor takker jeg på forhånd nej tak til!
PC'en skal køre AVID videoredigering og det kører altså klart bedre på
Intel, og AVID understøtter kun Intel i deres support.

På forhånd tak for forslag!

--
/Infinity

Fra : jk

Dato : 21-09-08 08:58

On Sat, 20 Sep 2008 20:26:25 +0200, "Infinity" <no-infinity@mail.dk>
wrote:

> [...]
>nævnte krav.
>
>Der behøver absolut ikke at være grafikkort på bundkortet, hvis der er det

G33 chipset, som du har meget af, er forældet, for det er afløst af
G45. Fra asus og gigabyte.
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=468926&searchArea=&Soegeord=
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=468927&searchArea=&Soegeord=
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=465615&searchArea=&Soegeord=

hvor jeg vil vælge gigabyte EG45M-DS2H.
Jeg kan ikke finde nogen uden onboard grafik. Men det disables
automatisk.

mvh

John

Fra : Infinity

Dato : 21-09-08 22:52

jk wrote:
> [...]

> hvor jeg vil vælge gigabyte EG45M-DS2H.
> Jeg kan ikke finde nogen uden onboard grafik. Men det disables

Hej John

Tak for forslag, de er gode! De kom ikke med ud med den søgning jeg lavede
på EDBpriser forleden. Sjovt (~sørgerligt) men man skal pase på med at søge
på Core 2 Quad... (plus 2 PCI-32) det gav 40 gamle bundkort.

Det ene Asus har ikke firewire og ryger på det, men det andet og GigaByte
kortet står meget lige, måske et lille plus til Asus for 6 SATA og Raid.

Jeg bruger et par dage til at tænke mig om i, og så bliver det nok et af dem
(har ikke helt udelukket andre).

Tusind tak for hjælpen.
--
/Infinity