JSF applikation til at arbejde med en
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 18-09-08 12:33

Hej.

Jeg skal lave en JSF-web applikation der tillader at redigere i en
databasetabel tilgået via JDBC og være flytbar mellem web containere og
platforme, kunne køre i ren Java 5, samt kunne vedligeholdes af en anden
om 5-10 år.

Jeg har kigget lidt rundt og fundet ud af at verden ikke har stået
stille siden jeg rodede med JSF sidst for et par år siden, og at det vil
tage mig ret lang tid at få kigget mulighederne igennem. Jeg har kigget
lidt på Netbeans 6.1 og kørt deres Visual JSF tutorials igennem og leget
lidt med Visual JSF Tablekomponenten, men blevet en smule afskrækket af
at dette kræver Java 5 kildetekstniveau og masser af @-annoteringer, og
MEGET afskrækket af at det kræver en JEE 5 container for at de
genererede JPA-klasser i de par eksempler jeg har kigget på kan køre, da
vi pt forsøger at holde os til noget der kan køre på en embedded Jetty 6.

Jeg plejer at sidde i MyEclipse/ren Eclipse/en IBM-branded Eclipse 3.2
men de nye ting i Eclipse 3.4 er vist ikke lige til at gabe over på en
eftermiddag, så derfor var det lidt skæg at se den helt anderledes
tankegang i Netbeans. Der er også så vidt jeg kan se muligheder med
Oracles to produkter (Bea + JDeveloper) men dem vil jeg helst kun igang
med hvis der er en saftig gulerod.

Jeg vil derfor høre om der er nogen der har erfaringer og gode links så
jeg kan komme igang med denne simple CRUD-applikation uden at spilde tid
på blindgyder :)

På forhånd tak,

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 23-09-08 08:24

Thorbjørn Ravn Andersen skrev:

> Jeg vil derfor høre om der er nogen der har erfaringer og gode links så
> jeg kan komme igang med denne simple CRUD-applikation uden at spilde tid
> på blindgyder :)

Konklusionen er indtil videre blevet at jeg bruger MyEclipse's
"reengineer table to JPA" facilitet med Hibernate, hvor resultatet ikke
kræver en fuld j2ee stak.

Den benyttede database skal understøtte transaktioner.

/Thorbjørn