Udveksling
Fra : Kim2000

Dato : 03-08-08 08:53

En kollega har fortalt at man for år siden havde en udvekslingsordning med
andre lande, sådan at fx en amerikansk lærer kom til Danmark og underviste
på min skole, mens jeg tog til USA og underviste på hans skole. Eksisterer
sådan en ordning fortsat eller har det været en lokal aftale man har
truffet?

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 03-08-08 15:39

> [...]
> på min skole, mens jeg tog til USA og underviste på hans skole. Eksisterer
> sådan en ordning fortsat eller har det været en lokal aftale man har

Prøv at se på http://www.afs.dk/1328.0.html

Mvh. Bodil.

Fra : Søren Friberg

Dato : 08-08-08 02:38

Kim2000 skrev:
> [...]
> på min skole, mens jeg tog til USA og underviste på hans skole. Eksisterer
> sådan en ordning fortsat eller har det været en lokal aftale man har

Der er her ikke tale om udveksling med amerikanske lærerer, men

http://www.ciriusonline.dk/

snerper vist lidt i denne retning. De beskriver sig selv ved:

"CIRIUS bidrager til at styrke Danmarks position i det globale samfund
ved at fremme uddannelsernes internationalisering, interkulturel
forståelse, integration og globalt udsyn. Det gør vi ved:

* At være nationalt videncenter, der indsamler, bearbejder og
formidler information.
* At fremme mobilitet og globalt uddannelsessamarbejde.
* At fremme anerkendelse af udenlandske uddannelses- og
erhvervskvalifikationer.
* At rådgive, vejlede og understøtte borgere, institutioner,
organisationer og virksomheder.
* At udvikle og foreslå politiktiltag samt implementere politiske
beslutninger, der styrker uddannelsernes relevans, kvalitet og profil i
et globalt perspektiv."

Først og fremmest forvaltes en hel del EU-midler og der er mange
projekter sat i søen. Om noget her hjælper dig ved jeg ikke, men prøv.

--
Venlig hilsen
Søren Friberg, http://fotofriberg.dk