Vælge alle rækker med bestemt værdi i førs~
Fra : jones_net

Dato : 01-09-08 03:10

Hejsa

Jeg har en regneark med en masse data, som jævnligt bliver skrevet op
på en whiteboard-tavle.
Ind imellem bliver nogle af de gamle data opdateret, og så markerer
jeg i kollonne A, at rækken er opdateret ved at skrive X.
Nu vil jeg så gerne have en funktion, som (på et nyt ark/fane) samler
alle de række hvor cellen A er lig X. Alle dem hvor A er tom eller
forskellig fra X skal bare springes over. Så har jeg jo alle dem som
skal opdateres samlet på et enkelt ark, og de er lette at overskue

Håber I kan hjælpe.
/J

Fra : Jan Kronsell

Dato : 01-09-08 16:31

jones_net wrote:
> [...]
> forskellig fra X skal bare springes over. Så har jeg jo alle dem som
> skal opdateres samlet på et enkelt ark, og de er lette at overskue

Nedenstående flytter alle række med x i A-kolonnen fra Ark1 til Ark2.

Sub FlytRk()
For Each c In Sheets(1).Range("a1:a100").Cells
If UCase(c.Value) = "X" Then
c.EntireRow.Copy
Sheets(2).Select
Range("a65536").Select
Selection.End(xlUp).Offset(1, 0).Select
ActiveSheet.Paste
End If
Next c
End Sub

Jan

Fra : Joergen Bondesen

Dato : 01-09-08 16:49

Hej Jan

Jeg har tilladt mig, at justere din makro lidt så den kører hurtigere og kan
bruges i Excel 2007.

Sub FlytRk()
For Each c In Sheets(1).Range("a1:a100").Cells
If UCase(c.Value) = "X" Then
c.EntireRow.Copy Destination:= _
Sheets(2).Cells(Sheets(2).Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1, 0)
End If
Next c
End Sub

Jørgen Bondesen

Fra : Jan Kronsell

Dato : 01-09-08 21:10

Hej Jørgen

Fint nok. Jeg bruger ikke selv 2007, selv om jeg har den installeret, så
tænker slet ikke de baner

Jan

Fra : Harald Staff

Dato : 02-09-08 17:22

Gode løsninger presentert. Men hvis dette er for overskuelsens del, ta en
kig på Autofilter. Måske behøver du måske verken merkinger og overspring
eller nye ark og faner og basuner.

HTH. Beste hilsen Harald

Fra : jones_net

Dato : 08-09-08 05:53

On 2 Sep., 18:22, "Harald Staff" <nos...@not.invalid> wrote:
> [...]
> forskellig fra X skal bare springes over. Så har jeg jo alle dem som
> skal opdateres samlet på et enkelt ark, og de er lette at overskue

Tak til jer alle.
Jeg har valgt løsningen med en makro, og det virker lige efter
hensigten

/J