regexp hjælp
Fra : Finn Elmgaard

Dato : 08-09-08 19:57

Hej Gruppe

Er begyndt med regexp og er hurtigt kørt fast, selv om det nok er en simpel
sag.
Jeg skal validere en streng, der kan variere fra 1 til 3 cifre, eventuelt
efterfulgt af et bogstav a-z, altså fra 1 til 999z.
Første ciffer må ikke være 0.

Nogen gode forslag? Har vi stadig vores regexp ekspert med i gruppen?

mvh
Finn

Fra : Erling Sørensen

Dato : 09-09-08 05:48

"Finn Elmgaard" <finnxxx@elmgaard.com> skrev i en meddelelse
> Jeg skal validere en streng, der kan variere fra 1 til 3 cifre, eventuelt
> efterfulgt af et bogstav a-z, altså fra 1 til 999z.
> Første ciffer må ikke være 0.

Jeg er heller ikke ekspert her, men nedenstående burde kunne klare den.

^[1-9]{1}[0-9]{0,2}[a-z]{0,1}$

Mvh

Erling

Fra : Finn Elmgaard

Dato : 09-09-08 17:24

"Erling Sørensen" <erling_deletethis@nvn.dk> wrote in message

> "Finn Elmgaard" <finnxxx@elmgaard.com> skrev i en meddelelse
>
> Jeg er heller ikke ekspert her, men nedenstående burde kunne klare den.

> [...]
Ja, det kan den. Tak for det.
mvh
Finn