betinget valgmuligheder.
Fra : Anders Jacobsen

Dato : 06-09-08 15:00

Hej,

Skal til at lave noget asp kode hvor man i en form vælger a,b,c og ud fra
det valg skal der når man har valgt, på samme side komme mulighed for at
vælegr 10, 11, 12 hvis man har valgt a, 21, 22, 23 hvis man har vlagt b, og
31,31,33 hvis man har valgt c. Nogen der har et link til noget eksempel på
kode ?

pft.

Fra : jacobrosskor@gmail.c~

Dato : 07-09-08 03:18

Hej,

Det er ikke rigtigt mugligt, fordi asp er en serverside teknik - ergo
du er nød til at reloade siden før man kan endre noget som helst.
Du kan evt. prøve at kigge lidt på javascript som jeg mener kan gøre
det.

Jacob

Fra : Jørn Andersen

Dato : 07-09-08 15:10

On Sat, 6 Sep 2008 16:00:08 +0200, "Anders Jacobsen"
<andersFJERNES@pinking.fjern.dk> wrote:

> [...]
>31,31,33 hvis man har valgt c. Nogen der har et link til noget eksempel på

Du kan gøre det ved først kun at vise det første valg.
Dette valg sendes til serveren, som så viser den anden valgboks, baseret
på første valg.

Ulempen er selvfølgelig, at der skal bruges et ekstra kald til serveren.

Det kan man komme ud over med (clientside) JavaScript - se eksempel:
<url:
http://www.java2s.com/Code/JavaScript/Form-Control/LinkedComboBoxoptionCountryprovince.htm>

Men jeg ville sørge for, at det også virker uden JavaScript, så at du
- *serverside* (med ASP) sikrer dig, at valget er lovligt
- giver brugere uden JavaScript mulighed for at bruge et "mellem-kald"
til serveren

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Beeblebrox

Dato : 07-09-08 21:59

Anders Jacobsen wrote:
> [...]
> 31,31,33 hvis man har valgt c. Nogen der har et link til noget eksempel på

Der er to åbenlyse metoder.

AJAX-lignende tekonologier som den jeg har implementeret i ratingdelen
på min DIY side i linket nedenfor (DIY/HTPC). På den måde ser det for
brugeren ud som om siden ikke genindlæses men der hentes data fra
serveren i baggrunden.

Den anden mulighed er at du simpelthen sender alle muligheder til siden
og har logikken til at populere dropdown boxene i javascript på siden.
Denne metode er dog ikke velegnet til store datamængder som f.eks.
kommune-valg og derefter gadenavn. Snarere til f.eks. at vælge f.eks.
betalingsmetode og derefter korttype.

Vh,
Claus

--
My new Photo & Motorsport site: <http://www.actionshots.dk/>
DK: Besøg min HTPC & selvbyg side // UK: Visit my HTPC & DIY page