Brug af Include
Fra : Kurt G

Dato : 19-08-08 13:14

Jeg har lavet en fil ved navn "Funktioner.asp" med nogle rutiner, som jeg
ofte bruger.

Den ligger i et bibliotek 'parallelt' med de andre filer, hvorfra den
kaldes.
Imidlertid har jeg også derunder et bibliotek ("Bog"), hvor der er en fil,
hvorfra jeg også gerne vil kalde en af funktionerne i "Funktioner.asp".
Det kan jeg ikke, tilsyneladen kan der ikke refereres til filer højere i
herakiet!

Er der en løsning på det, altså bortset fra at flytte "Funktioner.asp" ned i
underbiblioteket?

Mvh Kurt

Fra : Stig Johansen

Dato : 19-08-08 18:44

Kurt G wrote:

> [...]
> ofte bruger.
> Er der en løsning på det, altså bortset fra at flytte "Funktioner.asp" ned

Jeg har lavet en bibliotek under roden, 'include_files' for at holde styr på
dem.
Dem kalder jeg med eksempelvis:
<!--#include virtual="/include_files/md5.inc.asp"-->
Da det er en absolut path, kan de kaldes hvorsomhelst fra i hierakiet.

Stig Johansen

Fra : Kurt G

Dato : 19-08-08 20:49

"Stig Johansen" <wopr.dk@gmaill.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> <!--#include virtual="/include_files/md5.inc.asp"-->
> Da det er en absolut path, kan de kaldes hvorsomhelst fra i hierakiet.

Det var VIRTUAL i stedet for FILE, som var løsningen.

Tak til jer begge!

Mvh Kurt

Fra : Ukendt

Dato : 19-08-08 18:59

"Kurt G" <kurt_g@guldbaek.net> skrev
> [...]
> herakiet!
>
> Er der en løsning på det, altså bortset fra at flytte "Funktioner.asp" ned

Mappestruktur
-rod
-funktioner.asp
-andrefiler.asp
--("Bog")
--enandenfil.asp

Du skal kunne kalde filen funktioner.asp fra enandenfil.asp...
<!--#include file="../funktioner.asp"-->

Bjarne

Fra : Jørn Andersen

Dato : 19-08-08 20:46

On Tue, 19 Aug 2008 19:59:20 +0200, "bsn" <bsnSNABELAoncableDOTdk>
wrote:

> [...]
>--enandenfil.asp
>
>Du skal kunne kalde filen funktioner.asp fra enandenfil.asp...
><!--#include file="../funktioner.asp"-->

Kommer an på, hvordan serveren er sat op.

Hos fx Wannfind kan man godt.
Hos fx ConCor er det ikke tilladt med ".." i include og .MapPath.

I så fald skal man som Stig skriver bruge
<!--#include virtual="/funktioner.asp"-->

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj