Lokal ASP server (ISS) virker ikke...
Fra : Martin Sand

Dato : 16-08-08 16:47

Hej alle. :)

Jeg er meget ny til ASP, men vil til at prøve det.
JEg har ikke noget webserver lige i øjeblikket, så jeg vil gerne
have ISS-lokalserver på min pc. Jeg har fulgt guiden til det på
HTML.dk, men jeg kan kun afvikle .htm på serveren, asp sider vil
ikke fungere. når jeg prøver at connecte til serveren med min
browser, siger den bare forbidden. og noget med at den ikke vil
execute. Fejlmelding. HTTP 403.1
Hvad skal jeg gøre, for at den vil vise asp?
Jeg vil hovedsagligt bruge asp, til SSI.

/Martin

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Christian Kragh

Dato : 16-08-08 17:17

> [...]
> execute. Fejlmelding. HTTP 403.1
> Hvad skal jeg gøre, for at den vil vise asp?
> Jeg vil hovedsagligt bruge asp, til SSI.

Flere muligheder.

Det første er om du kører vista?

Der er flere muligheder for hvorfor det ikke virker i Vista, så
det vil jeg uddybe hvis dette er tilfældes.

Generent skal du kontrollere om sikkerhedsindstillingerne er sat
rigtigt.

Gå til din mappe wwwroot og højerklik på den.
Gå til fanen Sikkerhed.
Kontroller om der findes en bruger der hedder "IIS_IUSRS" Ellers
tilføj den.
Giv den bruger læse og skriverettigheder.

Anden mulighed er at du har problemer med dine ISAP filtre.
Kontroller i Windows Installation om du har installeret mulighed
for afvikling af ASP, SSI, ect.

Hvis ikke det virker så skriv lige...

Christian

Fra : Martin Sand

Dato : 16-08-08 17:24

> Det første er om du kører vista?

Jeg kører XP pro

> [...]
> Kontroller om der findes en bruger der hedder "IIS_IUSRS" Ellers
> tilføj den.
> Giv den bruger læse og skriverettigheder.
Jeg kan ikke finde et sted hvor jeg kan tjekke brugere. Vil du
forklare det lidt bedre?

> Anden mulighed er at du har problemer med dine ISAP filtre.
> Kontroller i Windows Installation om du har installeret mulighed
> for afvikling af ASP, SSI, ect.
Det skulle være installeret det hele, der ligger under IIS på XP
installationscd'en.

Er glad for at du svarer så hurtigt :)

Fra : ib petersen

Dato : 16-08-08 18:16

> Det skulle være installeret det hele, der ligger under IIS på XP
> installationscd'en.
>
> Er glad for at du svarer så hurtigt :)
>
> --
Hej Martin

IIS bliver ikke installeret automatisk på xp - du skal ind i
kontrolpanelet - tilføj/fjern programmer og i højre side vælge
tilføj/fjern windows komponenter for at IIS bliver aktiveret.

Bruger den selv lokalt til asp check

Hilsen
ib

Fra : Martin Sand

Dato : 16-08-08 21:46

> IIS bliver ikke installeret automatisk på xp - du skal ind i
> kontrolpanelet - tilføj/fjern programmer og i højre side vælge
> tilføj/fjern windows komponenter for at IIS bliver aktiveret.

Har jeg gjort, og kan også godt se IIS'en under adminestrative tools.
Det virker bare ikke emd ASP, kun med HTML.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 16-08-08 22:51

Martin Sand wrote:

> Har jeg gjort, og kan også godt se IIS'en under adminestrative tools.
> Det virker bare ikke emd ASP, kun med HTML.

Hvordan adresserer du asp-sider i din browser?

Jeg har i mange år kørt PWS på Win98 og WinME og IIS på Win2K og WinXP, jeg
har aldrig været ude for at få en forbidden, når jeg vil indlæse en
asp-side.

Ligger siden i eller under den mappe, der i IIS er defineret som serverroot,
kaldes siden med http://localhost/[path_til_siden] - eks.:
http://localhost/default.asp

Du kan også bruge ip-nummer eller computerens navn i stedet for localhost -
eks.: http://min_pc/default.asp

Erik Ginnerskov

Fra : Martin Sand

Dato : 17-08-08 10:03

> Hvordan adresserer du asp-sider i din browser?

Jeg skriver bare min pc's navn "martinsand"
Det virker med HTML filer.

> Ligger siden i eller under den mappe, der i IIS er defineret som serverroot,
De ligger i wwwroot , standart placeringen for IIS, ikk?

Det med at IIS ikke har adgang til mappen, hvor tjekker jeg det?

Fra : Martin Sand

Dato : 17-08-08 10:27

Fra : Christian Kragh

Dato : 17-08-08 13:31

> Det med at IIS ikke har adgang til mappen, hvor tjekker jeg det?

Hej igen...

Højerklik på mappen wwwroot når du sår i c:\inetpub.
Vælg egenskaber.
Vælg fanen sikkerhed
Se om der findes den bruger der hedder *_IUSR.
Hvis den findes giver du den fulde rettigheder.
Hvis den ikke findes tilføjer du den og giver fulde rettigheder.

Hvis du ikke kan komme ind i fanen sikkerhed er det fordi du har sat visningen
forkert op i XP.

For at løse dette skal du gøre følgende, men jeg har ikke kørt xp i 2½ år så jeg
kan ikke huske hvor præcis.

Du trykker på "mappeindstillinger" i menuen "Funktioner".
Her vælger du fanen "Vis".
Kontroller for om der er sat flueben i et af felterne, men er ikke sikker på
hvilket.

Christian

Fra : Martin Sand

Dato : 18-08-08 19:13

> [...]
> Hvis den findes giver du den fulde rettigheder.
> Hvis den ikke findes tilføjer du den og giver fulde rettigheder.

jeg kan ikke tilføje den, den siger, at den ikke kan finde den.

:/

Fra : Christian Kragh

Dato : 19-08-08 07:58

> jeg kan ikke tilføje den, den siger, at den ikke kan finde den.

Hhm, så må du genskabe den, prøv følgende link:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;822165

Christian