Hvor er mine æ, ø og å blevet af?
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 01-09-08 15:40

http://www.grandts.dk/Film/lund2.htm

Når jeg åbner denne webside i Firefox, så er der ingen æ, ø og å i
teksterne. Hvad kan det skyldes? Hvilken kode skal jeg ændre til hvad?

Der er ingen problemer på de andre fire sider i samme "lund"-serie.

Mvh.: Jørgen

Fra : Kim Schmidt Wind

Dato : 01-09-08 15:58

Jørgen Grandt wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> [...]
> teksterne. Hvad kan det skyldes? Hvilken kode skal jeg ændre til hvad?
>
> Der er ingen problemer på de andre fire sider i samme "lund"-serie.

Prøv at sætte det her ind i head
Sammen med de andre metatags

charset=iso-8859-1" />

Kim

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 01-09-08 16:09

Kim Schmidt Wind skrev bl.a.:

> Prøv at sætte det her ind i head
> Sammen med de andre metatags

Tak! Det hjalp jo gevaldigt. Men er det ikke underligt at der
(tilsyneladende) ikke er problemer med mine andre websider, selvom disse
heller ikke er forsynet med iso-8859-1-metatags?

--
Jørgen Grandt
- uden mange huller i sin uvidenhed

Fra : Kim Schmidt Wind

Dato : 01-09-08 21:32

> [...]
> (tilsyneladende) ikke er problemer med mine andre websider, selvom disse
> heller ikke er forsynet med iso-8859-1-metatags?

Men prøver at køre siden igennem her og se hvormange fejl den indholder.
Jeg er ikke kritisk, men har selv fået hjælp fra denne her.
http://www.grandts.dk/Film/lund2.htm

Jeg har nok lave hjemmeside for mig selv i 10 år nu.
Men det er først nu at jeg begynder at få rettet de fejl jeg lavede
tidligere så de ikke gentager sig.

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 01-09-08 21:39

Kim Schmidt Wind skrev blandt andet:

> Men prøver at køre siden igennem her og se hvormange fejl den
> indholder. Jeg er ikke kritisk, men har selv fået hjælp fra denne her.
> http://www.grandts.dk/Film/lund2.htm

Jeg forstår desværre ikke, hvad du mener. Skulle der ikke have været et
andet link end mit eget?

I øvrigt: Jeg ved godt, mine websider langt fra overholder gængse normer
og standarder, men sådan er det så. Jeg retter de konkrete fejl,
efterhånden som folk gør mig opmærksom på dem (hvilket sker utrolig
sjældent) - eller når jeg selv synes der er noget galt - og så indhenter
jeg venlige ekspertråd her i gruppen, som fx dit.

--
Jørgen Grandt
www.stornotime.dk

Fra : Kim Schmidt Wind

Dato : 01-09-08 22:01

> [...]
> sjældent) - eller når jeg selv synes der er noget galt - og så indhenter
> jeg venlige ekspertråd her i gruppen, som fx dit.

Nej det var sådan jeg fandt fejlen med æ, ø og å derfor var det nærliggende
at bruge det link. Jeg retter også først min fejl når jeg bliver gjort
bekendt med dem. Er selv ved at rette en nu på en side jeg er webmaster
for.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 01-09-08 22:17

Jørgen Grandt <UnstableOn@Cable.dk> skrev :

> [...]
>sjældent) - eller når jeg selv synes der er noget galt - og så indhenter
>jeg venlige ekspertråd her i gruppen, som fx dit.

Du har ofte nogle interessante billeder på dine sider, men kunne
du dog for pokker ikke lade dem åbne i samme vindue fremfor i et
nyt?

Det er yderst irriterende og undlader du at sætte linket til at
åbne i et nyt vindue, så har brugeren selv mulighed for at vælge
det, hvis det ønskes.
Nan kan derimod ikke det modsatte.
--
Kerim

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 01-09-08 23:01

Kerim Ellentoft skrev:

> Du har ofte nogle interessante billeder på dine sider, men kunne
> du dog for pokker ikke lade dem åbne i samme vindue fremfor i et
> nyt?

Jeg er så småt i gang med at ændre billedlinkene sådan som du foreslår.
Jeg ved ikke om det kan gøres i ét hug for en hel webside ad gangen -
eller for alle sider samtidig - ved hjælp af Søg og Erstat?

Når de fleste fotos (stadig) åbner i nyt vindue, skyldtes det nogle
årgamle råd fra 'kloge folk' om at det var praktisk at kunne have flere
vinduer åbne ved siden af hinanden, så man kunne se hvordan den og den
gade så ud før og nu - samtidig. Men efterhånden fandt jeg det også selv
besværligt.

--
Jørgen Grandt
www.nyrnberggaarden.dk

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 02-09-08 10:09

Jørgen Grandt skrev bl.a.:

> Jeg ved ikke om det kan gøres i ét hug for en hel webside
> ad gangen - eller for alle sider samtidig - ved hjælp af Søg og
> Erstat?

Det kunne det altså. Men jeg tager en side ad gangen - i ledige
stunder - for bedre at kunne styre også de eksterne links.

--
Jørgen Grandt
- hvis glorie er pokkers svær at pudse;