Vedr table
Fra : Benny Brun Nielsen

Dato : 15-08-08 12:21

Hej
Kan man ikke inddele en hjemmeside med tables isteddet for frames
og hvis kan de så fast låses således de ikke ændres i hverken bredde
og højde?
Hilsen
Benny

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 15-08-08 15:02

Jo og jo. Sæt fast bredde på.
Tables er dog en forældet metode at bruge. Det rigtige er at bruge
DIVs.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Benny Brun Nielsen

Dato : 15-08-08 18:38

Okay
Nogen steder man kan læse/lære om dette ?
Hilsen
Benny

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 15-08-08 20:27

Benny Brun Nielsen (slet 0YDGO) skrev:
> Okay
> Nogen steder man kan læse/lære om dette ?

http://webdesign101.dk/layout/

Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk

Fra : Benny Brun Nielsen

Dato : 16-08-08 15:46

Tak for det hurtige svar.
Men et spørgsmål : den 3. spaltede layout der er noget med
centrering af spalter i ccs hmmm. det er jeg ikke stærk i
evt hvorledes????
Hilsen
Benny

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 16-08-08 23:06

Benny Brun Nielsen (slet B7CVD) skrev:
> Tak for det hurtige svar.
> Men et spørgsmål : den 3. spaltede layout der er noget med
> centrering af spalter i ccs hmmm. det er jeg ikke stærk i
> evt hvorledes????

1. Hvis du med centrering af spalter mener, at
alt indholdet skal centreres på siden, skal
du gøre det samme som i mine eksempler,
nemlig omslutte alt indhold med en div,
for eksempel
Websidens indhold

Og i sidens stylesheet:

#side {
margin:0 auto;
width:90%;
max-width:60em;
position:relative;
}

2. Hvis du ønsker mere grundlæggende
oplysninger, kan jeg henvise til siderne
http://webdesign101.dk/csslayout/equal_height_spalter.php
især eksmplet:
http://webdesign101.dk/csslayout/ex/nichols_3.html
http://webdesign101.dk/csslayout/eksempler/layout1.html
er det første af 4/8 eksempler der sammenligner
tabeller og CSS layout.

Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk

Fra : Benny Brun Nielsen

Dato : 17-08-08 17:29

Hej
Tak for svarene,men prøver layout 3 prøver jeg men lige det med
css venter jeg med det er ikke lige min stærke side.
Hilsen
Benny

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 17-08-08 20:22

Benny Brun Nielsen (slet 99253) skrev:
> Hej
> Tak for svarene,men prøver layout 3 prøver jeg men lige det med
> css venter jeg med det er ikke lige min stærke side.

Så lær det dog! Du kan ikke få
opfyldt dit ønske om at bruge
div'er til layout i stedet for
frames eller tabeller, hvis ikke
du sætter dig ind i CSS. HTML
er /kun/ til strukturformatering,
præsentationsformatering af HTML-
elementernes udseende og position
skal ske med CSS.

Jeg har skrevet en bog om det, se min
signatur. Kan lånes på biblioteket.

Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk

Fra : tobi

Dato : 16-08-08 17:12

"Benny Brun Nielsen (slet IBNJQ)" <benny.brun@IBNJQprivat.dk> skrev i en
meddelelse news:12187996510.528720789672391@dtext.news.tele.dk...
> Hej
> Kan man ikke inddele en hjemmeside med tables isteddet for frames
> og hvis kan de så fast låses således de ikke ændres i hverken bredde

Jo - se under egenskaber for tabellen.

Tom