Hvordan laver jeg et chatvindue?
Fra : John Jakobsen

Dato : 06-09-08 07:12

Hej til jer alle

Min tanke er at lave et chatvindue som man kun kan holde åben på
nogle bestemte hjemmesider (travian)
Selve chatten skal nok bare være en af de gratis chatter man kan
finde på nettet, da jeg ikke tro mine evner rækker til at kunne
lave en selv :)
Men hvordan får jeg lavet vinduet sådan at det kun kan åbens på
de sider jeg ønsker og altid være "ontop"?

P.S. Jeg er så ny i det her at jeg kan lave en side hvor der står
"Dette er min første side"

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : John Jakobsen

Dato : 06-09-08 10:50

John Jakobsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> [...]
> de sider jeg ønsker og altid være "ontop"?
>
> P.S. Jeg er så ny i det her at jeg kan lave en side hvor der står

Glemte lige at ligge min side ind
http://johnmjakobsen.angelfire.com/

Desvære er der en masse reklamer jeg ikke kan komme af med :(
Min ide går ud på at det er kun den lille "kasse" jeg har lavet,som
skulle ses på disse sider jeg omtaltet i starten af indlægget.
Håber i kan forstå hvad jeg og at i kan hjælpe mig

Fra : jacobrosskor@gmail.c~

Dato : 06-09-08 11:54

Kan din server afvikle ASP?

Hvis den kan, så kan du helt sikkert finde noget på html.dk

Jacob

Fra : John Jakobsen

Dato : 06-09-08 20:50

wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> Kan din server afvikle ASP?
>
> Hvis den kan, så kan du helt sikkert finde noget på html.dk
>
> Jacob

Jeg kan ikke få den til det :S Jeg ved at lede efter et program
der kan gøre det...Men den slags ligger ikke som freeware :(

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 06-09-08 22:50

John Jakobsen wrote:

> Jeg kan ikke få den til det :S Jeg ved at lede efter et program
> der kan gøre det...

Det er ikke et program, du kan lægge på serveren. Det er en tjeneste, som
din webhost skal køre på serveren. Gør han ikke det og vil du bruge asp, må
du finde en anden host.

Alternativt kan du bruge php og finde et php-script, der kan køre en chat.
Men igen, det betinges af, at din host kører php.

Erik Ginnerskov

Fra : John Jakobsen

Dato : 06-09-08 22:53

Erik Ginnerskov wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> [...]
>
> Alternativt kan du bruge php og finde et php-script, der kan køre en chat.
> Men igen, det betinges af, at din host kører php.

Jeg vil køre min egen server. Men de programmer jeg kan finde på nettet
understøtter ikke asp...medmindre muldvarpskindet se dagslys

Fra : jacobrosskor@gmail.c~

Dato : 07-09-08 03:09

On 6 Sep., 23:53, John Jakobsen <johnmjakob...@gmail.com> wrote:
> Erik Ginnerskov wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
>
>  Jeg vil køre min egen server. Men de programmer jeg kan finde på nettet
> understøtter ikke asp...medmindre muldvarpskindet se dagslys

Altså jeg tror ikke helt jeg forstår, hvad vil du bruge de der
programmer til?

Fra : John Jakobsen

Dato : 07-09-08 18:24

wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> Altså jeg tror ikke helt jeg forstår, hvad vil du bruge de der
> programmer til?

Hvis jeg har forstået det rigtigt, (og der er en god chance for at det har
jeg ikke :) ) skal jeg bruge et webserver program, (som understøtter asp)
hvis jeg vil lave en pc til server...Det jeg vil, er at have en hjemmepc til
at køre som server.

Fra : jacobrosskor@gmail.c~

Dato : 07-09-08 12:40

On 7 Sep., 19:24, John Jakobsen <johnmjakob...@gmail.com> wrote:

> [...]
> hvis jeg vil lave en pc til server...Det jeg vil, er at have en hjemmepc til

det skulle ligge på pc'en, det er forskelligt efter hvad for en
version af windows du bruger (alså hvis du bruger windows)
Du kan prøve at gå ind på: Start -> Kontrolpanel -> Klassisk visning
(ude til venstre) -> Programmer og Funktioner -> Slå Windows
funktioner til/fra (ude til venstre) -> Marker "Internet Information
Services", sørg også for at alle undermapper er makeret. (du behøves
nok ikke alle, men jeg tror nok at det er det smarteste

Sådan gør jeg på vista ultimate.
Du kan evt. også se: http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion2.asp

Good Luck

Jacob