Google Map hide xml marker
Fra : Claus

Dato : 04-09-08 14:49

Nej NG

Jeg vil høre om der er nogle der kan hjælpe med dette Javascript
problem.
Jeg har et Google map hvor jeg udover en alm marker laver nogle
marker fra en xml fil, dette virker også fint, jeg har så gjort
så det er muligt at fjerne og tilføje dem hvilket også virker
fint, mit problem ligger i at jeg vil have at de marker fra xlm
filen først bliver sygnelige når men marker tilhørende checkbox,
jeg har forsøgt at indsæte marker.hide() function og alle på nær
den sidste marker i xml flien bliver skjuld, jeg er ikke så god
til javascript, så det er sikert bare en forkert placering.
Mit script til marker fra xml filen ser sådan ud.

GDownloadUrl("markerdata.xml", function(data) {
var xml = GXml.parse(data);
var markers =
xml.documentElement.getElementsByTagName("marker");
for (var i = 0; i < markers.length; i++) {
var name = markers[i].getAttribute("name");
var address = markers[i].getAttribute("address");
var type = markers[i].getAttribute("type");
var point = new
GLatLng(parseFloat(markers[i].getAttribute("lat")),

parseFloat(markers[i].getAttribute("lng")));
var marker = createMarker(point, name, address,
type);
map.addOverlay(marker);
}
});

function createMarker(point, name, address, type) {
var marker = new GMarker(point, customIcons[type]);
markerGroups[type].push(marker);

GEvent.addListener(marker, 'click', function() {
marker.openInfoWindowHtml(html);
});
//dette skjuler alle på nær den sidste marker!
for (var i = 0; i < markerGroups[type].length; i++) {
var marker = markerGroups[type][i];
marker.hide();
//
}
return marker;
}
function toggleGroup(type) {
for (var i = 0; i < markerGroups[type].length; i++) {
var marker = markerGroups[type][i];
if (marker.isHidden()) {
marker.show();
} else {
marker.hide();
}
}
}

live demo:
http://www.houseinchiangmai.net/test/map.asp?lat=18.800500&lng=98
..957528

/Claus

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Birger Sørensen

Dato : 04-09-08 15:26

Claus forklarede den 04-09-2008:
> [...]
> }
> function toggleGroup(type) {
> for (var i = 0; i < markerGroups[type].length; i++) {

Uden at have spor forstand på googlemaps - og ikke have rigtig lyst til
at sætte mig ind i det, lige nu i hvert fald - så er der umiddelbart
noget forkert, som ikke er rigtigt...

Du henter dine markere fra XML.
For hver af dem opretter du en marker - funktionen createMarker(...).
Men når du gør det, gennemgår du arrayet, og kalder hide() på hver af
dem du allerede har oprettet...
Det handler om det her
> //dette skjuler alle på nær den sidste marker!
> for (var i = 0; i < markerGroups[type].length; i++) {
> var marker = markerGroups[type][i];
> marker.hide();
> //
og det hører ikke umiddelbart til, i createMarker().
Enten skal løkken flyttes ud efter de andre rutiner, eller også skal
den erstattes af blot et kald til marker.hide().

Som det er, kan du ikke være sikker på at den "marker" du netop har
created, også er den der bliver returneret.
Det er kun den rigtige, fordi den nye også er den sidst tilføjede til
arrayet. Hvis der var en sortering tilknyttet push, ville det ikke være
sådan...

Jeg er ikke sikker på at ovenstående løser dit problem - men det er i
hvert fald noget du bør rette...

Birger

Fra : Birger Sørensen

Dato : 04-09-08 15:34

Efter mange tanker skrev Claus:
> Nej NG
8X

Bare en kommentar.
Der må være andet galt også. Klikker man på golfen, siger den:
Pan Africa Market
1521 1st Ave, Seattle, WA
- og hvis det er rigtigt, er der lavet en del om på geografien, siden
jeg gik ud af skolen...

Birger

Fra : Claus

Dato : 04-09-08 17:08

Birger Sørensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> [...]
> Pan Africa Market
> 1521 1st Ave, Seattle, WA
> - og hvis det er rigtigt, er der lavet en del om på geografien, siden

det er stadig under test, og "golf" er ikke den rigtige placering eller
text:) det er pt. skoler jeg først skal have til at virke.

med hensyn til min kode, er det rigtigt at jeg har lavet en marker.hide
efter den er oprettet, du skriver at jeg skal flytte den ud og kalde den
sener, jeg har den faktisk allrede, function toggleGroup, men jeg er ikke
klarover hvordan jeg kan kalde den uden at marker check boksen.

Fra : Claus

Dato : 04-09-08 17:47

Claus wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> [...]
> }
> function toggleGroup(type) {
> for (var i = 0; i < markerGroups[type].length; i++) {

Jeg fik løse problemet, skjulte den under oprettelse af marker,
istedet for at skjule den bagefter.

[...]

//Hide marker
marker.hide();