javascript : Får fejl når jeg bruger .toFi~
Fra : ScooterGrisen

Dato : 24-08-08 04:17

Hej når jeg bruger .toFixed for at afrunde et tal får jeg en
typemismatch fejl.

Jeg vil gerne skrive:

--------------------------------------

var liter = new Array();

liter = ["5.5","4.64","4.97"];

for (loop = 0; loop < liter.length; loop++) {
document.write(liter[loop].toFixed(1));
}

--------------------------------------

Hvad gør jeg forkert ?

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 24-08-08 12:07

On Sun, 24 Aug 2008 03:17:06 -0700 (PDT), ScooterGrisen wrote:

> liter = ["5.5","4.64","4.97"];

Prøv at skrive tal her i stedet for tekst-strenge.

Mvh.

--
"Achtung, babies!" Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk

Fra : ScooterGrisen

Dato : 25-08-08 09:33

> Prøv at skrive tal her i stedet for tekst-strenge.

HA det virkede sku.
Tak skal du ha det var en god hjælp.

Fra : Birger Sørensen

Dato : 25-08-08 16:49

ScooterGrisen tastede følgende:

> HA det virkede sku.
> Tak skal du ha det var en god hjælp.

Det er nok fordi toFixed er defineret for tal - ikke for tekster...

Der findes forskellige - mange faktsik - steder man kan finde ud af den
slags, og langt de fleste af dem kan finde med google eller en anden
søgemaskine med lidt respekt for sig selv.

Birger

Fra : ScooterGrisen

Dato : 25-08-08 12:50

Ja sådan kan man også sige det.