Masser af data, masser af rod
Fra : Per Juul Larsen

Dato : 28-08-08 07:17

hej.
jeg har to servere (Synology). Hvordan får jeg tilgang til data så jeg
kan få ryddet op. Det tager uendelig lang tid med ftp fra Windows. Kan
jeg fra Windows få adgang til drevene ved fysisk at flytte dem til min
Computer. ? Drevene kan ikke umiddelbart læses af Windows så der skal
noget mere til.
mvh pjl

Fra : Jesper Lund

Dato : 28-08-08 08:28

Per Juul Larsen wrote:

> Kan
> jeg fra Windows få adgang til drevene ved fysisk at flytte dem til min
> Computer. ? Drevene kan ikke umiddelbart læses af Windows så der skal
> noget mere til.

Du skal bruge en Windows driver til ext2/ext3 filsystemet. Se her under
"external links" (der er flere mulige)
<http://en.wikipedia.org/wiki/Ext2fs#External_links>

--
Jesper Lund

Fra : Per Juul Larsen

Dato : 28-08-08 15:30

Jesper Lund skrev:

> Du skal bruge en Windows driver til ext2/ext3 filsystemet. Se her under
> "external links" (der er flere mulige)
> <http://en.wikipedia.org/wiki/Ext2fs#External_links>

Tak for hurtigt svar.
jeg undersøger det nærmere.

mvh pjl

Fra : Ukendt

Dato : 28-08-08 11:18

"Per Juul Larsen" <juul@larsen.dk> wrote in message
> [...]
> fra Windows få adgang til drevene ved fysisk at flytte dem til min
> Computer. ? Drevene kan ikke umiddelbart læses af Windows så der skal

Har du ikke adgang til administrationen på http://ip:5000 ?
Du kan bare opsætte et share og tilgå det via ip\sharenavn fra Windows.

Det står alt sammen her:
http://www.synology.com/wiki/index.php/How_to_share_photos_and_videos_using_the_PhotoStation2_%2B_Video
(det er godt vist med billeder fra det gamle interface, men princippet er
det samme)

mvh
///M

Fra : Per Juul Larsen

Dato : 28-08-08 15:38

///M skrev:
> [...]
> (det er godt vist med billeder fra det gamle interface, men princippet er

Tak for hurtigt svar.
Jeg tilgår DS107 via Windows share.
pt er der gået 10 timer med at hente 192GB...
DS107 er forbundet til min PC via lankablet.
mvh pjl

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 28-08-08 15:48

Per Juul Larsen <juul@larsen.dk> writes:

> Tak for hurtigt svar.
> Jeg tilgår DS107 via Windows share.
> pt er der gået 10 timer med at hente 192GB...
> DS107 er forbundet til min PC via lankablet.

Det er lige over 5 MB/sec. Det passer sikkert meget godt med hvad CPU'en
i sådan en lille dimmer kan følge med til.

--
Jacob - www.bunk.cc