Little Falls M-ITX, Intel Atom 230
Fra : F.Larsen

Dato : 12-09-08 23:34

Hej

Er der nogen der har prøvet at fjerne blæseren fra dette bundkort / evt
erstatte med en større alu køleprofil?

Bundkort ser tillokkende som min nye strømbesparende mail/web server (evt
med SD-Disk :), men blæseren er helt klar et stort minus...

--
Flemming

Fra : Infinity

Dato : 13-09-08 00:47

F.Larsen wrote:
> [...]
>
> Bundkort ser tillokkende som min nye strømbesparende mail/web server
> (evt med SD-Disk :), men blæseren er helt klar et stort minus...

Har ikke prøvet, men det tror jeg, MSI har i hvert tilfælde et passivt Atom
board
http://www.tweak.dk/nyheder2.php?id=17162

Men husk at der kommer dul Atom boards i løbet af efteråret/vinteren.
http://www.tweak.dk/nyheder2.php?id=17894
http://www.engadget.com/2008/09/08/dual-core-atom-ready-for-showtime-tranquil-pc-thinks-so/

--
/Infinity

Fra : F.Larsen

Dato : 13-09-08 22:25

"Infinity" <no-infinity@mail.dk> wrote in message
> [...]
> http://www.tweak.dk/nyheder2.php?id=17162
>
> Men husk at der kommer dul Atom boards i løbet af efteråret/vinteren.

Hej Infinity

Tak for de fede links ! havde ikke lige set at MSI have et MB uden blæser -
perfekt.

Det er primært stabilitet og lavt strømforbrug jeg er ude efter til en evt
ny server - er træt af el- regningen på ~1200 /år samt at skulle skifte
harddisk hvert 3-4 år :=) Så ATOM processoren ser ud som en god kandidat ...

--
Flemming

Fra : F.Larsen

Dato : 14-09-08 18:59

> "Infinity" <no-infinity@mail.dk> wrote in message

Et tillægsspørgsmål: hvor køber man et MSI Wind Board ?

--
Flemming