Hurtige RAM
Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 05-09-08 10:10

Jeg står og mangler 8 GB (4 x 2 GB-stænger) DDR2 SDRAM, 800 Mhz
(PC2-6400). De billigste stænger lige for øjeblikket inde på
edbpriser er nede på omkring 0,10 kr. pr./MB, men det drejer sig
også om klodser med en søgetidstiming på CL6.

Vil der være en mærkbare forskel på at finde klodser med lavere
søgetidstiming som f.eks. CL3 eller er det kun på papiret, at det
ser flot ud?

Hvis det kan mærkes, hvad kan I så anbefale af hurtige RAM af
ovenstående type?

PS. Bundkortet er et Intel D975XBX2 (Bad Axe 2).

--
Hilsen
Madsen

Fra : Henrik Laursen

Dato : 05-09-08 11:13

"Thomas G. Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote in

> [...]
> ovenstående type?
>
> PS. Bundkortet er et Intel D975XBX2 (Bad Axe 2).

Prøv at kigge på Kingston HyperX, koster lidt men så får man også
nogle gode RAM.
http://www.kingston.com/HYPERX/

--
Henrik Laursen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 05-09-08 12:06

Henrik Laursen skrev:

> Prøv at kigge på Kingston HyperX, koster lidt men så får man også
> nogle gode RAM.
> http://www.kingston.com/HYPERX/

Ifølge:
<http://www.computersalg.dk/produkt.html?varenummer=139093&SamleMenuID=&gruppe=911&Extended=&SiteID=1&Show_description=0&serie=&producent=KingstonTechnolog>
- så er de CL5 og koster ca. 0,12 kr/MB.

Ville man ikke kunne mærke forskel på ovenstående og så f.eks:
<http://www.getmore.dk/templates/imw-product.asp?ProductGuid=OCZ2RPR800C44GK>
- som er CL4 ( 4-4-4-15 ) til 0,16 kr/MB

eller:
<http://www.getmore.dk/templates/imw-product.asp?ProductGuid=OCZ2RPX800EB4GK>
- som også er CL4 ( 4-4-3-15 ) til 0,21 kr/MB

?

--
Hilsen
Madsen