Hjælp til valg af ny processor til gammelt~
Fra : Kåre

Dato : 31-08-08 21:08

Hej

Bundkort eller CPU er færdig. Jeg prøver først med ny CPU.
Bundkortet er et Foxconn 865M07-GV-6LS. Kan ikke finde specs for dette
bundkort på Foxconns hjemmeside, desværre, men for nogle der ligner lidt,
men der står ike hvad jeg skal bruge. Så I må hjælpe...

Der sidder en Celeron D CPU i. 2,53GHz, 256 cache og 533MHz bus.
Når jeg nu alligevel skal ud at købe en anden, må den jo gerne være lidt
bedre, hvis ikke prisen er væsentlig højere.
Men hvor langt kan man gå?
Umiddelbart kan jeg få en 3.06GHz, 512 cache CPU i stedet, til få kroner
mere.
Men vil bundkortet æde den?

pft
Kåre

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 31-08-08 21:38

Kåre wrote:

> Bundkortet er et Foxconn 865M07-GV-6LS. Kan ikke finde specs for dette
> bundkort på Foxconns hjemmeside, desværre, men for nogle der ligner lidt,

Jeg kan heller ikke findet det. Hvad kan det?

Grunden til at jeg spørger på den måde er at det måske bedre kan betale
sig med en mindre opgradering af bundkort og CPU.

> Der sidder en Celeron D CPU i. 2,53GHz, 256 cache og 533MHz bus.

Celeron D er sidste uges teknologi. Det samme er Pentium 4. Igen,
overvej en opgradering. Selv en billig Athlon i AM2-socket er hurtigere
end Celeron D og Pentium 4.

Jesper Poulsen

Fra : Kåre

Dato : 01-09-08 07:40

> [...]
>
> Celeron D er sidste uges teknologi. Det samme er Pentium 4. Igen,
> overvej en opgradering. Selv en billig Athlon i AM2-socket er hurtigere

Jo, men det er til svigermors PC.
Jeg skal bare have den op at køre igen, hurtigt og nemt.
Jeg gider ikke bøvle med windows og nyt bundkort og nye drivere.
Hun er fint tilfreds med den som den er.
Bruger den til lidt let internet, mail og word og til at se billeder på fra
sit kamera.
Så hvis jeg kan nøjes med at udskifte CPU så er den fin med mig.
Hvis det viser sig at det er bundkortet den er gal med, så kan der måske
blive tale om en opgradering hvis jeg alligevel ikke rigtig kan finde et
bundkort der matcher.

Kåre

Fra : Thomas

Dato : 01-09-08 12:28

Søg under et andet navn:

Foxconn 800-Motherboard-Series 865GV7MC-ES (865M07-GV-6ELS)

Hilsen
Thomas