Nå.....
Fra : Ralph Køster

Dato : 28-08-08 14:12

Jeg har en computer der volder mig lidt problemer.
Har samlet den selv men det er kun dvd drev og harddisk der ikke er nyt.

Efter at have samlet den ville den ikke sende signal til en skærm. Den
startede fint nok.(tror vi nok. der kom da lys i den og alt lød til at
køre).
Vi har prøvet:

Andet ram...
Andet grafikkort....
Har sat et nyt bundkort i...
Har sat ny strømforsyning i (motherboard havde 24 pins stik og
strømforsyning havde 20).

Nu er sidste mulighed processoren, hvis i spørger mig.
Men jeg vil ikke lægge 800,- for en processor hvis det heller ikke er det.

Er der en der bor i nordsjælland der vil låne mig en dual core processor
(der virker) eller der kan
hjælpe mig med at løse det her mysterium??

Ralph....Espergærde.
(henter og bringer selvfølgelig selv processor).

Fra : Peter

Dato : 28-08-08 20:46

"Ralph Køster" <Get@grip.now> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Efter at have samlet den ville den ikke sende signal til en skærm. Den
> startede fint nok.(tror vi nok. der kom da lys i den og alt lød til at

Har du tjekket, at de afstandsbøsninger, der sidder under bundkortet, ikke
sidder, så en af dem laver en kortslutning?
Har du prøvet at jumpe bios på bundkortet?
Har du prøvet at starte den på skrivebordet, med et absolut minimum af
hardware?

PeterB

Fra : Peter

Dato : 28-08-08 22:45

"Peter" <doc_069X@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Ralph Køster" <Get@grip.now> skrev i en meddelelse

Du skal ligeledes være opmærksom på, at et grafikkort ikke bare er et
grafikkort. De findes med flere forskellige tilslutnings spændinger og flere
forskellige gange x (hastighedsfaktor), alt afhængig af alder og model, så
har du prøvet to forskellige graffikkort, som dit bundkort ikke kan køre
med, har du en mulig forklaringen der.
De gamle graffikkort tilsluttes med 3.2v via AGP slot, de sidst nye med 1.5
volt via AGP eller PCI Express + ekstern forsyningsspænding fra PC'ens PSU.

PeterB

Fra : Per Nielsen

Dato : 29-08-08 18:47

Ralph Køster wrote:
> [...]
>
> Nu er sidste mulighed processoren, hvis i spørger mig.
> Men jeg vil ikke lægge 800,- for en processor hvis det heller ikke er

Har du prøvet med en anden skærm? Kan det være en konflikt, hvis der er
indbygget grafik på bundkortet som ikke er disablet?

Fra : Ukendt

Dato : 30-08-08 09:59

Du kan komme her forbi på strandvejen så skal jeg hjælpe dig. Smid en mail
så kan vi aftale hvornår!

Mvh Jens_a.

Fra : Ralph Køster

Dato : 30-08-08 10:08

Jeg har købt en Celeron processor til 231,- og hvis det ikke lykkedes med
den, så tager jeg gerne imod dit tilbud Jens.

Kan du ikke lige mside mig en mail, så jeg kan komme i kontakt med dig?

KyedmemberXXX@gmail.com

Fjern XXX ved henvendelse.

Ralph.

Fra : Ralph Køster

Dato : 04-09-08 20:35

Så er den klaret.
Defekt processor.

Nu beder den bare om at jeg trykker på F1 for at gå videre med opstart af
XP.
Hmm... hvorfor skal det være så komplekst.

Haha.....

Ralph.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 07-09-08 22:25

"Ralph Køster" <Get@grip.now> skrev i meddelelsen
> [...]
> XP.
> Hmm... hvorfor skal det være så komplekst.

Du skal nok lige en tur i Bios og lade den genkende den nye cpu og så save
denne configuration.
Så burde den ikke stoppe ved opstart.

Kurt

Fra : Ralph Køster

Dato : 08-09-08 04:38

Den skriver at den ikke kan finde H.D.D. eller lign.
Men den kører i det mindste og det er det vigtigste.

Tak for hjælpen til alle.