Ang. Asus P5Q DeLuxe!
Fra : Ivan

Dato : 21-08-08 16:52

Hej.

Jeg har netop anskaffet flg.

Bundkort: Asus P5Q DeLuxe
Processor: Intel Core 2 Quad Q9450
Ram: 2 * Kingston KHX8500D2K2/4G (Skal køre Dual channel)
Harddisk: 2 * Samsung Spinpoint HD103UJ (1 TB.) (Skal køre Raid 0)
Grafikkort: Asus EAH 4850
PSU: En 550 watt ting (Husker ikke navn, men absolut kvalivare)
Kabinet: Et Zitech m. god ventilation (CPU 37, MB 36, Grafikkort 47
grader - alle målt i tomgang, men ikke væsentlig stigende under belastning)
Styresystem: Windows Vista Ultimate OEM (DK)

Og til problemet:
Jeg kan ikke få lov at installere Windows. Når installationen kommer til
stedet hvor ydelsen måles, låser PCén og eneste mulighed er en genstart.
Efter genstart beder Windows om at jeg opretter en ny bruger (Nej, jeg kan
ikke ikke få lov at bruge det oprindelige brugernavn - dermed allerede nu 2
brugere)
Nu starter Windows op, men begge konti uden ikoner i kontrolpanelet. Desuden
andre fejl og ustabilitet.
Gætter på, at jeg mangler SP1. Desværre kan den heller ikke fuldføre
installationen af SP1 (Drivere er forsøgt installeret incl. Chipset, ikke
alle lykkedes)

Måske er mit spørgsmål lidt "Off Topic":

Hvordan laver jeg en slipstreamet Windows Vista incl. SP1?

Please: undlad venligst kommentarer om faren ved Raid 0. Jeg har rigelig
backupplads og har længe kørt Raid 0 uden væsentlige problemer.
Til gengæld vil jeg gerne høre om andre fejlmuligheder.

Mvh. Ivan

P.s: Jeg har selvfølgelig også prøvet at fjerne al unødvendig hardware incl.
den ene ramstang.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 25-08-08 09:31

Ivan skrev:

> Jeg kan ikke få lov at installere Windows. Når installationen
> kommer til stedet hvor ydelsen måles, låser PCén og eneste
> mulighed er en genstart.

Har du kigget på bundkortproducentens hjemmeside efter BIOS-
opdateringer?

> Hvordan laver jeg en slipstreamet Windows Vista incl. SP1?

Det nemmeste er nok at bruge et program ala vLite.
<http://www.vlite.net/download.html>

Læs evt. også:
<http://www.labnol.org/software/tutorials/slipstream-vista-sp1-bootable-windows-vista-dvd-integrated/2750/>

--
Hilsen
Madsen

Fra : Ivan

Dato : 05-09-08 19:51

"Ivan" <ivan@flight.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> belastning)
> Styresystem: Windows Vista Ultimate OEM (DK)

Jeg takker for alle svar i alle grupper - Nu kører "dyret" perfekt, faktisk
bedre end forventet.
Løsningen på mine problemer var at slipstreame servicepack 1 med min Vista
Ultima.

Mv. Ivan