Strømbesparende bundkort til Core 2 Duo?
Fra : Ukendt

Dato : 19-08-08 16:13

Efter opgradering ttil en E8500 her jeg endt med en E4300 i oveskud.
Min plan er at den skal bruges til en hustandsserver. Ikke noget kraftfuldt.
Min plan er måske at sætte hastighed ned fra oprindelige 1,8GHz til måske
1.3-1.5GHz og dermed kunne sænke CPU spændingen.
Nogen forslag til et billigt bund der bruger et minimum af strøm?
Jeg har været inde over its med Via CPU, men nu har jeg en CPU der lige så
godt kan bruges.

M.v.h. Ole Baltzer

Fra : Glenn

Dato : 19-08-08 21:48

Ole Brinch skrev:
> [...]
> Nogen forslag til et billigt bund der bruger et minimum af strøm?
> Jeg har været inde over its med Via CPU, men nu har jeg en CPU der lige så

Ved ikke hvad du har af MB til din E8500, jeg har lige købt gigabyte's
X48t-dq6 et rigtig lækker bund kort med mange strøm besparende
funktioner, brug dit nuværende MB til E4300 og køb så dette pragtfulde
MB X48T-DQ6 til din E8500. Men ellers er der mange små utility's med
strøm besparende funktioner til din CPU, men kvaliteten af din PSU er
også meget afgørende.

Venligst Glenn

Fra : Ukendt

Dato : 19-08-08 23:35

"Glenn" <hallo@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> din E8500. Men ellers er der mange små utility's med strøm besparende
> funktioner til din CPU, men kvaliteten af din PSU er også meget afgørende.

Lige nu kører E8500'eren i et Gigabyte GA-965P-DS4 som ikke understøtter
E8500 officielt men virker fint. Der er ret store kølplader på chipsættet og
det hele giver en del varme fra sig (og der med forbrug af strøm). Jeg
tænker mere på et lille discount chiset med onboard grafikkort og lavt
strømforbrug til serveren. Den kommer til at kører 24-7, men måske jeg kan
sætte den op til at gå i dvale når den ikke skal lave moget og så vække den
"on demand".

Jeg ville elske hvis jeg var nød til at købe et nyt bundkort til min E8500
:)

Hilsen Ole