Bios flash
Fra : Kaj Larsen

Dato : 11-08-08 22:52

Hej

Jeg har en PC med et Gigabyte GA-5SMM bundkort hvor jeg gerne vil opdatere
bios. Jeg har hentet Gigabytes Bios live update utility "@Bios" og prøvet at
installere det, men får en melding om at dette ikke er et Gigabyte produkt
og setup vil blive afbrudt. Dette fatter jeg ikke en lyd af for det er jo et
Gigabyte bundkort. Er der nogen der har en forklaring / løsning på dette? På
forhånd tak.

Mvh. Kaj Larsen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 11-08-08 23:04

On Mon, 11 Aug 2008 23:52:17 +0200, "Kaj Larsen"
<kaj(snyd)@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>Gigabyte bundkort. Er der nogen der har en forklaring / løsning på dette? På

GA-5SMM er et oldgammelt bundkort fra slutningen af 90'erne og derfor
slet ikke understøttet af @Bios.

Derfor må du upgradere BIOS på gammeldavs maner ved at boot'e en DOS
diskette/CD og flash'e med AWDFLASH programmet.

Er der en specielt årsag til at du vil upgradere BIOS ?

Nyeste BIOS er fra november 2000 og tilføjer understøttelse af
harddiske > 64 GB, og det kan sæ'følig være en rigtig god grund til at
opgradere. Men det burde på den anden side være gjort for mange år
siden....

http://www.gigabyte.com.tw/Support/Motherboard/BIOS_Model.aspx?ProductID=1579

<mlr>