Flot design til fotoalbum - er det java?
Fra : Lisbeth Schillig

Dato : 03-08-08 19:38

Ja, jeg trode jo at den adobe spry-tutorial gik hele vejen, men
ak, jeg kunne kun komme til at lave et fotoalbum der trækker
billedfilerne via et xml dokument - men designet skal jeg selv
tænke mig til.
Resultatet skulle gerne være i stil med dette her:

http://labs.adobe.com/technologies/spry/demos/gallery/index.html

Det ser ud til at være noget java, men er der nogen der kan give
mig lidt hjælp til selvhjælp så jeg kan arbejde mig mod målet?

:0)
Lisbeth

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 03-08-08 23:45

Som du kan se hvis du vælger "View Source" er det lavet med Javascript
(Ajax) og XML. Der er ingen Java indblandet.
Jeg kender intet til Spry men hvis du har Dreamweaver CS3 kan du hente
frameworket og lave dit fotoalbum der.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Lisbeth Schillig

Dato : 04-08-08 07:43

Jens Peter Karlsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> [...]
> (Ajax) og XML. Der er ingen Java indblandet.
> Jeg kender intet til Spry men hvis du har Dreamweaver CS3 kan du hente

Ahh - jep, søgte på adobes hjemmeside og fandt netop spry effects som
åbenbart styrer sådan noget. Spry er da vist en guldgrube af værktøjer...
nu skal jeg bare lære at bruge dem ;0)

Tak for tippet

Fra : Birger

Dato : 04-08-08 12:20

Lisbeth Schillig wrote:

> [...]
> åbenbart styrer sådan noget. Spry er da vist en guldgrube af
> værktøjer... nu skal jeg bare lære at bruge dem ;0)

I FF med Firebug, fås ganske mange fejlmeddelelser om "opaque" der ikke er
understøttet.
Showet ser godt nok ud, men Spry er åbenbart ikke compatibelt med alle
browsere.

Birger
--
http://bbsorensen.dk