soltek i865p
Fra : Hougaard

Dato : 03-08-08 19:13

har dette bundkort hvor der sidder en intel p4 2,4 cpu i.

hvilke kan jeg evt ellers sætte i?? evt nogle hurtigere??

Jønne

Fra : J

Dato : 04-08-08 11:48

On Sun, 3 Aug 2008 20:13:11 +0200, "Hougaard" <jonne@tdcadsl.dk>
wrote:

>har dette bundkort hvor der sidder en intel p4 2,4 cpu i.
>
>hvilke kan jeg evt ellers sætte i?? evt nogle hurtigere??

Det er nok ikke klogt at pille for meget ved det setup, for soltek er
ophørt som firma. De kommer næppe med bios opdateringer.

Du kan ikke finde deres hjemmeside, som før var www.soltek.de

Har du ikke haft driver problemer ? hvilket styresystem ? XP ?

Download evt. cpu-z

www.cpuid.com

og se, om du kører 24x100 eller eller 18x133 eller 12x200

Så kan du evt på www.ebay.co.uk finde en P4 med samme fsb (man ganger
med 4x, så de hedder fsb400, fsb533 og fsb800).

Hvis du får driverproblemer med windows, så smæk et linux styresystem
på. F.eks. linuxmint eller mandriva. Det kører bare.

mvh

John

Fra : Hougaard

Dato : 04-08-08 18:06

ja til xp
ingen driverproblemer
køre 18x133

Fra : J

Dato : 05-08-08 07:46

On Mon, 4 Aug 2008 19:05:49 +0200, "Hougaard" <jonne@tdcadsl.dk>
wrote:

>ja til xp
>ingen driverproblemer
>køre 18x133

Det er jo fristende at sætte en 3.0 GHz fsb533 i:
http://cgi.ebay.co.uk/INTEL-P4-524-3Ghz-LGA-775-CPU-1Mb-Cache-FSB-533-SL9CA_W0QQitemZ230276619996QQcmdZViewItem?hash=item230276619996&_trksid=p3286.m14.l1318

20£+4£ i porto

mvh

John