Ram
Fra : Søren K Rasmussen

Dato : 02-08-08 13:15

Hej NG...
Vil opdatere en pc med intel 2,66 Ghz prosessor til 1 gb ram. Den kørte med
2 x 256 ddr pc 3200 400 mhz. Maskinen starter og når billedet af
skrivebordet viser sig i Microsotf XP med service pak 2. begynder den af
genstarte. Spørgsmålet er det fordi jeg har sat 1 gb ram ( i en blok ) i ??
Den er ligeledes på 400 mhz pc 3200 ddr1
mvh
Søren

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 02-08-08 13:47

"Søren K Rasmussen" <sk_ras@telexxx2adsl.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> ??
> Den er ligeledes på 400 mhz pc 3200 ddr1

Et godt spørgsmål, der ikke kan besvares, da du ikke har givet ret
mange relevante oplysninger - f.eks hvilket bundkort?

Fra : Søren K Rasmussen

Dato : 03-08-08 08:37

"Karl Erik Nielsen" <karl.erik.nielsen@nospam.gmail.com> skrev i en
meddelelse news:4894576a$0$15890$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> "Søren K Rasmussen" <sk_ras@telexxx2adsl.dk> skrev i meddelelsen
>>
> Et godt spørgsmål, der ikke kan besvares, da du ikke har givet ret
> mange relevante oplysninger - f.eks hvilket bundkort?
Kan kun se at der står ASUS P4GV-MX/S hvis det siger noget.
En anden ting er at jeg kan, når jeg har isat den nye ramblok, ikke klikke
på start menuen den står længe med et timeglas derefter kommer en
fejlmeddelse det går så hurtigt at jeg ikke kan læse den hvorefter maskinen
genstarter?. Jeg kan godt åbne programmer imens.
mvh
Søren

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 03-08-08 08:58

Søren K Rasmussen wrote:

> fejlmeddelse det går så hurtigt at jeg ikke kan læse den hvorefter maskinen
> genstarter?. Jeg kan godt åbne programmer imens.

Slå automatisk genstart fra og notér _hele_ fejlbeskrivelsen ned.
Om muligt skal du slå automatisk genstart fra under fejlsikret tilstand.

Jesper Poulsen

Fra : MicJen

Dato : 03-08-08 22:26

Test evt. ram-blokken med Memtest86 (eller lign programmer).

http://www.memtest86.com/

Fra : Søren K Rasmussen

Dato : 04-08-08 05:47

"MicJen" <michaelgsjensen_FJERN_DETTE_TAK@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Test evt. ram-blokken med Memtest86 (eller lign programmer).
>
> http://www.memtest86.com/
Hej Alle.
Mange tak for hjælpen nu virker det. Slog automatisk genstart fra
geninstallerede en pc dokter som også drillede isatte de nye ram for at
kunne læse fejlmeldingen og wubti så virkede skittet???
mvh Søren

Fra : Søren K Rasmussen

Dato : 04-08-08 10:09

"Søren K Rasmussen" <sk_ras@telexxx2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> geninstallerede en pc dokter som også drillede isatte de nye ram for at
> kunne læse fejlmeldingen og wubti så virkede skittet???
Men men men kun en stakket frist kørte en halv time så kom fejlmeldingen:
stop C000021a error 0x80000003 (0x00000000,0x00000000) ? Har prøvet support
microsoft men kan ikke rigtig oversætte / forstå det! Er der en venlig sjæl
der kan forklare hvad jeg skal.
mvh
Søren

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 04-08-08 11:05

> [...]
> support microsoft men kan ikke rigtig oversætte / forstå det! Er der en
> venlig sjæl der kan forklare hvad jeg skal.

Nu er der jo en lang forklaring, men har du prøvet at se her:
http://support.microsoft.com/kb/156669/

Der er en del løsningsforslag, så der er jo meget at oversætte. Når du ser
siden får du måske en ide om, hvor du skal begynde at lede.

Problemet skyldes typisk en af følgende muligheder:
.. Mismatched system files have been installed.
.. A Service Pack installation has failed.
.. A backup program that is used to restore a hard disk did not correctly
restore files that may have been in use.
.. An incompatible third-party program has been installed.

Kurt