Flashing af Gigabyte bundkort gået galt
Fra : Henrik Laursen

Dato : 02-08-08 11:05

En af mine venner har forsøgt på at flashe BIOS'en på hans
Gigabyte GA-M56S-S3 bundkort, men et eller andet er gået galt
for ham.
Når han tænder sin computer, så sker der intet, han har bare
en sort skærm og han kan ikke få kontakt til nogen som helst af
drevene.

Jeg tænkte så om det monstro at mugligt at forsøge på at flashe
bundkortet igen, bare fra en ekstern kilde, eks fra min computer
for at få gang i det igen, men kan man overhovedet det ?

--
Henrik Laursen

Fra : PA

Dato : 02-08-08 11:43

"Henrik Laursen" <nomail@dont-like-spam.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> bundkortet igen, bare fra en ekstern kilde, eks fra min computer
> for at få gang i det igen, men kan man overhovedet det ?

http://biosfix.dk/

Mvh Per

Fra : Henrik Laursen

Dato : 02-08-08 17:12

"PA" <pa48@mail.dk> wrote in

> "Henrik Laursen" <nomail@dont-like-spam.com> skrev i en meddelelse

> http://biosfix.dk/
>
> Mvh Per

Tak for link, men kan man ikke gøre det selv ?
Chippen på det bundkort er ikke lige just en du kan pille af motherboardet,
den er loddet fast, så han kan ikke bruges.

--
Henrik Laursen

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 02-08-08 18:05

Henrik Laursen wrote:
> Tak for link, men kan man ikke gøre det selv?
> Chippen på det bundkort er ikke lige just en du kan pille af motherboardet,
> den er loddet fast, så han kan ikke bruges.

Hvor mange ben har Bios-chippen?

Fra : Henrik Laursen

Dato : 03-08-08 12:19

"Jens C. Hansen" <*Fjernes*dsl175519@vip.cybercity.invalid> wrote in

> Hvor mange ben har Bios-chippen?

Ved det ikke for det kan ikke ses, den ligner egentlig en gammel
AMD XP2000 CPU, blot noget mindre i størreslen.

Men han har også opgivet, for jeg fortalte ham den pris på den
side der blev postet en link til, så han besluttede istedet bare
at betale de 350kr mere for at få et nyt af samme model.

--
Henrik Laursen

Fra : Jørgen

Dato : 31-08-08 20:30

"Henrik Laursen" <henrik.laursen@REMOVEyahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Men han har også opgivet, for jeg fortalte ham den pris på den
> side der blev postet en link til, så han besluttede istedet bare
> at betale de 350kr mere for at få et nyt af samme model.

Hvorfor bruger i bare en af alle de muligheder der er for enten recover
af BIOS eller flash af dødt bundkort ? Den har da en masse muligheder
kan jeg se, så det burde kunne lade sig gøre. Det kan de ved de fleste
bundkort i dag og selv min 4 år gamle ASUS virker det på.

Fra : Henrik Laursen

Dato : 01-09-08 14:25

Jørgen <of2@post.cybercity.dk> wrote in

> [...]
> kan jeg se, så det burde kunne lade sig gøre. Det kan de ved de fleste
> bundkort i dag og selv min 4 år gamle ASUS virker det på.

Han syntes nok det var nemmere bare at købe et nyt bundkort, han har også
allerede skiftet det ud til et andet af samme model for at XP ikke skulle
brokke sig over ny hardware.

--
Henrik Laursen

Fra : Jørgen

Dato : 07-09-08 21:59

> Han syntes nok det var nemmere bare at købe et nyt bundkort, han har også
> allerede skiftet det ud til et andet af samme model for at XP ikke skulle
> brokke sig over ny hardware.

Flash af BIOS skulle ikke gerne give sig udslag i nyt hardware da det netop
kun er sofware man udskifter eller opgraderer.
Det har jeg tit gjort på maskiner uden problemer med XP. Det er i øvrigt
også kun ved OEM-licenser det kan være et problem, men dem er der
self. også mange af.