Hvad er plus og minus ???
Fra : jakob

Dato : 01-08-08 13:33

Jeg er stødt på et lille men irreterende obstruerende problem nu jeg er
begyndt at samle min nye pc.

Jeg skal have kabinet power kabel, hdd led og de andre stik monteret men
hvad er plus og minus på disse kabler ??? De har alle en et sort kabel,
og så nogle farvede. Derudover er det ene kabel på alle stik mærket med
en lille trekant og bogstaverne KSP men hvad betyder det ?`?

MEGET irreterende. Det er et thermal take kabinet, jeg har søgt på
nettet men intet fundet.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Mogens Nielsen

Dato : 01-08-08 14:25

"jakob" <none@none.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
> en lille trekant og bogstaverne KSP men hvad betyder det ?`?
>
> MEGET irreterende. Det er et thermal take kabinet, jeg har søgt på

Sort bør være minus.
Virker din hdd led ikke, så vend kablet.

Mogens

Fra : jakob

Dato : 01-08-08 15:28

> Sort bør være minus.
> Virker din hdd led ikke, så vend kablet.
>
> Mogens

takker mogens

Fra : J

Dato : 01-08-08 14:34

On Fri, 1 Aug 2008 14:32:48 +0200, none@none.invalid (jakob) wrote:

> [...]
>en lille trekant og bogstaverne KSP men hvad betyder det ?`?
>
>MEGET irreterende. Det er et thermal take kabinet, jeg har søgt på

Der er mange forskellige kabler med hver sin sokkeltype. Normalt kan
de ikke sættes forkert på. For harddisk, 24 polet stik, osv.

Er det kabinettets kabler til hd-lys, power-switch, højttaler, reset,
power-lys, du mener ?

Dette er lav-voltede kabler (til lysdioder) som man kan vende medens
PC'en kører, så de lyser. Men normalt er plus sort og den anden pol
farvet. Reset og power switch virker uanset hvad.

I manualen for bundkortet står panelet beskrevet, og hvad der er plus.

Det er ofte en lidt irriterende detalje at få lys i alle lamper.

mvh

John

Fra : jakob

Dato : 01-08-08 15:28

> Det er ofte en lidt irriterende detalje at få lys i alle lamper.
>
> mvh
>
> John

tak for hjælpen john

Venlig hilsen