samle anvisning
Fra : jagge

Dato : 30-07-08 19:15

Hey

Så får jeg imorgen alle stumper til en e8400 maskine, men det er et
stykke tid siden jeg har samlet sådan en. Derfor vil jeg lige høre om
nogen kan linke til en god gennemgang af trinene ? Eller har nogle gode
råd at dele ?

Jeg er lidt usikker på køleren. Der er i bundkortsmanualen beskrevet
hvordan cpu sættes på men ikke omtalt kølepasta. Jeg har købt noget
artic silver men aldrig brugt noget sådan så en lille vejledning
modtages med kyshånd .0)

Men ellers er det vel bare at smide det i et kabinet, montere cpu,
køler, ram harddisk og dvd drev, montere stik og så boote op på en
systemdisk og se hvad der sker ikke ??

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 30-07-08 19:21

On Wed, 30 Jul 2008 20:15:15 +0200, jagge wrote:

> [...]
> stykke tid siden jeg har samlet sådan en. Derfor vil jeg lige høre om
> nogen kan linke til en god gennemgang af trinene ? Eller har nogle gode

Den her kan jeg lige huske:

http://www.tomshardware.com/reviews/building-pc,511.html

Den er nok lidt gammel, men burde stadig være i orden på de væsentligste
punkter.

> [...]
> hvordan cpu sættes på men ikke omtalt kølepasta. Jeg har købt noget
> artic silver men aldrig brugt noget sådan så en lille vejledning

Der skal kun et ganske tyndt lag på. Jeg plejer at bruge noget ala et
creditcard (et bibliotekskort for at være helt præcis. Bruger det aldrig
alligevel :) ). Du bruger kortet til at udglatte et ganske tyndt lag på
bunden af køleren og på toppen af CPU'en. Men, hvis det drejer sig om en
ny "boxed" CPU hvor køleren er inkluderet så plejer der normalt at være
det på som der skal være alligevel.

Fra : jagge

Dato : 31-07-08 20:22

ges med kyshånd .0)

> [...]
> bunden af køleren og på toppen af CPU'en. Men, hvis det drejer sig om en
> ny "boxed" CPU hvor køleren er inkluderet så plejer der normalt at være

Takker :0)

Ja der et en boxed køler så der er nok noget på, havde bare hørt at det
var bedre med noget pasta. Kigger lidt på det.

Tak for hjælpen

Venligh hilsen

Jakob

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 31-07-08 05:49

jagge wrote:

> hvordan cpu sættes på men ikke omtalt kølepasta. Jeg har købt noget
> artic silver men aldrig brugt noget sådan så en lille vejledning

Arctic Silver gør meget ud af at informere korrekt om brugen af deres
produkter. Prøv at smutte en tur forbi deres hjemmeside. Der har de
instruksioner der passer præcist til dit produkt

Jesper Poulsen