Rapporter
Fra : Ukendt

Dato : 26-07-08 01:01

Hej NG

Har et system, hvor jeg gerne vil have genereret en html side ud fra en db
fsp, og have siden gemt på webserveren...

<pseudokode>
indlæs aspside
gem som "rapport.htm" på webserver
send rapport med email
</pseudokode>

Hilsen
Bjarne
"Every day new surprises"

Fra : Jørn Andersen

Dato : 26-07-08 03:49

On Sat, 26 Jul 2008 02:00:48 +0200, "bsn" <bsnSNABELAoncableDOTdk>
wrote:

>Har et system, hvor jeg gerne vil have genereret en html side ud fra en db
>fsp, og have siden gemt på webserveren...

> [...]

Hvilken del har du problemer med?

Den eneste forskel fra en "almindelig" ASP-side som sendes til browseren
er, at den skal sendes til en fil - right?
Så i stedet for Response.Write skal du bruge fx FSO (File System Object)
til at skrive til disk.

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Stig Johansen

Dato : 26-07-08 05:55

Jørn Andersen wrote:

> [...]
> er, at den skal sendes til en fil - right?
> Så i stedet for Response.Write skal du bruge fx FSO (File System Object)

Man kunne også 'lege' lidt med at kalde en ASP side med XMLHTTPRequest, og
så sende retursvaret direkte.
På den måde undgår man at gemme filen på serveren med navnekonflikter m.m.
til følge.

<pseudokode>
create XMLHTTPRequest
'get' ASP side / rapport.
if not fejl then send responsetext via mail
destroy XMLHTTPRequest
</pseudokode>

På den måde sender man det samme som en browser ville se, hvis den blev
kaldt direkte, men man skal huske at evt. css/js skal være inline, da
XMLHTTPRequest ikke læser eksterne filer.

Stig Johansen

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-08 10:26

"Stig Johansen" <wopr.dk@gmaill.com> skrev

> [...]
> kaldt direkte, men man skal huske at evt. css/js skal være inline, da
> XMLHTTPRequest ikke læser eksterne filer.

Tak for det - jeg tror lige jeg vil prøve Jørns metode af...
Måske du kan hjælpe der - se svar til Jørn...
Bjarne

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-08 10:15

"Jørn Andersen" <jorn@jorna.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilken del har du problemer med?

Det er "gem som "rapport.htm" på webserver" der er problemet...

> Den eneste forskel fra en "almindelig" ASP-side som sendes til browseren
> er, at den skal sendes til en fil - right?

Jeg skal bruge det fortolkede resultat af aspsiden...som så skal gemmes i en
html fil...

> Så i stedet for Response.Write skal du bruge fx FSO (File System Object)
> til at skrive til disk.

Hvordan gemmes siden, når jeg får det fortolkede resultat tilbage...
Der er både html-kode og asp-kode på aspsiden, som skal gemmes...

Kan du smide mig i den rigtige retning...ang. opbygning af koden

Bjarne

Fra : Jørn Andersen

Dato : 27-07-08 18:05

On Sat, 26 Jul 2008 11:15:14 +0200, "bsn" <bsnSNABELAoncableDOTdk>
wrote:

> [...]
>html fil...

>Hvordan gemmes siden, når jeg får det fortolkede resultat tilbage...

Du gemmer siden, før du får den tilbage.

>Der er både html-kode og asp-kode på aspsiden, som skal gemmes...

HTML-koden skal også genereres med ASP.

>Kan du smide mig i den rigtige retning...ang. opbygning af koden

Hmmm - kender du FSO? Ellers kig fx her:
<url: http://www.w3schools.com/asp/asp_ref_filesystem.asp>

En måde at bygge det op på kunne være:
1. Åbn/opret FSO-fil
- evt. med check for, om den eksisterer i forvejen, hvis filerne skal
gemmes på server
2. Hent HEAD-sektion
- evt. i form af en ASP-funktion, hvis der skal indføjes variable.
3. Skriv til FSO-filen
4. Hent data fra Db
- i stedet for at udskrive en loop, gemmer du loop-resultater i en
streng-variabel
5. Skriv streng-variabel til FSO-fil
6. Hent "bundstykket" til HTML-filen (signatur, standard-info etc.)
7. Skriv til FSO-fil

Nu har du en fil på serveren - den skal du så bare have din mailer til
at sende.

Du kan evt. vælge at se siden, inden du sender den ...

Håber det hjalp lidt videre - ellers spørg

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj