Funktion - marker og kopier
Fra : Martin Ploug

Dato : 29-07-08 16:57

Hej

Jeg har bl.a. på www.bravenet.com set, at man
vha. javascript kan lave en funktion, der markerer
og kopierer indholdet i en textarea.

Det synes jeg er lidt smart, men hvordan laver man
det?
Jeg har kigget lidt i koden på bravenet.com, og har
også fundet dette: http://tinyurl.com/5dbzkn

Men kan ikke helt få det til at fungere.

Kan det også komme til at virke i Firefox og
andre browsere?

Mvh. Martin

Fra : Martin Ploug

Dato : 29-07-08 17:34

"Martin Ploug" <mploug@pc.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> også fundet dette: http://tinyurl.com/5dbzkn
>
> Men kan ikke helt få det til at fungere.
>
> Kan det også komme til at virke i Firefox og

Hej igen

Nå jeg har fundet noget her:
http://tinyurl.com/2p4cnm

og så har jeg tilføjet readonly="readonly"
itextarea tag'et.

Det ser ud til at fungere.
Dog virker kopi-funktionen ikke i Firefox.

Måske er der nogen, der har smartere
og mere elegante bud på en løsning?

Mvh. Martin

Fra : Martin Ploug

Dato : 29-07-08 17:47

Har også fundet noget her: http://tinyurl.com/6nhzl5
Jeg nøjes nok bare med at bruge marker-funktionen.

Mvh. Martin

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 29-07-08 18:37

"Martin Ploug" <mploug@pc.dk> skrev

> Har også fundet noget her: http://tinyurl.com/6nhzl5
> Jeg nøjes nok bare med at bruge marker-funktionen.

Det tror jeg også er fint nok.
Jeg trykker alligevel altid ctrl+C, når jeg vil kopiere noget, også selv om
siden hævder at det ikke er nødvendigt.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 29-07-08 18:13

Martin Ploug skrev:

> Dog virker kopi-funktionen ikke i Firefox.

Så vidt jeg ved, er muligheden for at kopiere via JavaScript
på en hjemmeside slået fra i Firefox af sikkerhedshensyn.
Det er muligt at slå det til i den enkelte klient, men det
er jo kun en løsning, hvis der er tale om brug på en enkelt
computer eller et lokalt netværk, hvor man har styr på
klienternes opsætning.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gem internettet på din computer med Net Snippets.

Fra : Martin Ploug

Dato : 30-07-08 06:32

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> skrev:

> [...]
>
>--
>Mvh. Kim Ludvigsen
>Gem internettet på din computer med Net Snippets.

Hej Kim

Det er jo egentligt også rimeligt nok, når det er
af hensyn til sikkerheden.

Mvh. Martin