[lki.dk] Fejlfinding i formular-tjek
Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 28-07-08 10:23

Hjemmeværnets hjemmeside har et lidt underligt søgefelt. Det
virker i IE, men i Firefox virker det som vinden blæser.
Nogle gange får man søgeresultater, andre gange en
resultatside uden resultater, men de fleste gange får man
blot genindlæst forsiden.

Jeg har en mistanke om, at det skyldes en
JavaScript-funktion, der bruges til at tjekke det indtastede.

Nogen, der har lyst til at prøve at kigge på koden? Det er
søgefeltet på http://hjv.dk - altså på forsiden. Personligt
er jeg meget nysgerrig over, hvorfor i alverden man får
forskellige resultater, selvom man bruger det samme søgeord
på den samme side med den samme browser - umiddelbart har
jeg ikke kunnet finde en tilfældighedsgenerator i koden.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Ryd op i dine foretrukne bogmærker med AM-DeadLink.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 28-07-08 22:03

Kim Ludvigsen wrote:
> [...]
> Nogle gange får man søgeresultater, andre gange en
> resultatside uden resultater, men de fleste gange får man

Nu har jeg prøvet med 5 forskellige søgeord i både FF3, IE6 og IE7. I alle
tre browsere får jeg samme resultat på hvert søgeord.

Erik Ginnerskov

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 28-07-08 23:18

Erik Ginnerskov skrev:

> Nu har jeg prøvet med 5 forskellige søgeord i både FF3, IE6 og IE7. I alle
> tre browsere får jeg samme resultat på hvert søgeord.

Lige i øjeblikket virker det også ens her i gentagne forsøg
i Firefox, men da jeg skrev mit indlæg, virkede det som
vinden blæser. Hvilket sikkert også er, hvad anmelderen
mente, da han skrev at søgefunktionen giver sære resultater.
Det er noget underligt noget!

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gratis kabaler og bridge.

Fra : Stig Johansen

Dato : 29-07-08 06:09

Kim Ludvigsen wrote:

> [...]
> vinden blæser. Hvilket sikkert også er, hvad anmelderen
> mente, da han skrev at søgefunktionen giver sære resultater.

Jeg kan så bekræfte, at i går(nat) prøvede jeg at skrive 'aalborg' i
søgefeltet i Konqueror.
Borset fra det ligner det rene lort
<http://w-o-p-r.dk/images/hjv.png>
så kom der resultater frem.

På min FF3, får jeg bare forsiden - igen.
Og det gør jeg stadig i skrivende stund.

Jeg har ikke fået kigget videre på det, men jeg vil nok starte med at
analysere wire data, for at se hvad f* der egentlig sker.

Prøv evt. at skrive hvilke søgeord i bruger, så vi andre kan genskabe/bruge
det samme.

Så kan vi sammenligne resultater.

Stig Johansen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 29-07-08 07:40

Stig Johansen wrote:

> Prøv evt. at skrive hvilke søgeord i bruger, så vi andre kan
> genskabe/bruge det samme.
>
> Så kan vi sammenligne resultater.

Jeg søgte på: 6205 (et kompagninummer)
assens
middelfart
ballerup
mhv (marinehjemmeværnet)

Erik Ginnerskov

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 29-07-08 08:47

Stig Johansen skrev:

> Prøv evt. at skrive hvilke søgeord i bruger, så vi andre kan genskabe/bruge
> det samme.

Jeg har prøvet med øvelse og hjemmeværnsløbet. Og nu går den
atter tilbage til forsiden, når jeg prøver - også med Eriks
søgeord.

I min Firefox 3 er siden forskudt, lidt ligesom på dit
skærmbillede, i min Firefox 2 vises siden som den skal.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Undgå stegt lever: Sunbird hjælper dig med at huske

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 29-07-08 08:50

Kim Ludvigsen skrev:

> I min Firefox 3 er siden forskudt, lidt ligesom på dit skærmbillede, i
> min Firefox 2 vises siden som den skal.

Og jeg kan se, at det skyldes, at jeg i 3'eren har valgt en
minimumsskriftstørrelse for at få en læselig tekst. Nogle af
menupunkterne til venstre bliver dermed for brede til
menuboksen, så de skubber resten af sidens indhold til højre.

Fra : Stig Johansen

Dato : 29-07-08 21:40

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> wrote in message

> Jeg har prøvet med øvelse og hjemmeværnsløbet. Og nu går den
> atter tilbage til forsiden, når jeg prøver - også med Eriks
> søgeord.

Nu har jeg kigget lidt på wire data i hhv Konqueror og FF.
Begge sender en POST til
http://www.hjv.dk/Hjv.dk/Templates/Vaern/Forsider/5_5_KommandoForside.aspx
Vedhæftet en kæmpe hestepære af __VIEWSTATE data.

I FF får man en 302 Found ( dvs. moved) med:
Location: http://www.hjv.dk/Hele+Danmark

Konqueror'en derimod får denne her
Location: /Hele+Danmark/fundneresultater.htm?QUERY=aalborg

URI'en fra FF, der så forsøges hentes giver endnu en 302 med
Location: /Hele+Danmark/forside+-+login.htm

Som er der vi startede (fordiden), circle completed.

Det betyder, at det må være serveren den er gal med, og formentlig ikke
Javascript.

Men på den anden side er der tale om .NET genereret skrammel, så man ved
aldrig.

--
Med venlig hilsen/Best regards
Stig Johansen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 29-07-08 22:22

Stig Johansen skrev:

> Nu har jeg kigget lidt på wire data i hhv Konqueror og FF.

> Det betyder, at det må være serveren den er gal med, og formentlig ikke
> Javascript.

Det kan selvfølgelig forklare, hvorfor man får forskellige
resultater på forskellige tidspunkter. Tak for debuggingen!

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Din ven i nøden, lær at bruge Joblisten i Windows XP.

Fra : Svend Tofte

Dato : 29-07-08 06:37

On Jul 28, 11:22 am, Kim Ludvigsen <use...@kimludvigsen.dk> wrote:
> [...]
> Nogle gange får man søgeresultater, andre gange en
> resultatside uden resultater, men de fleste gange får man

Kunne ikke lige få søgning til at virke (FF3), men den hjemmeside er
da også noget hø. Der er spredte XML decl tags (<?xml version="1.0"
encoding="utf-8"?>), og en masse sjove kommentarer så man kan følge
med i hvorledes siden er blevet renderet (i ASP.NET). Div. links i
kildekoden leder hen til sjove sider (http://www.hjv.dk/
mondoshadow.htm). Og så bliver der i iøvrigt også brugt frames oven på
det hele.

Jeg vil nok satse på at det her er lavet af en som ikke helt havde
styr på det enorme bæst han har brugt til at lave hjemmesiden i (der
nævnes nogle web controls jeg ikke umiddelbart kender noget til;
"Microsoft.ContentManagement.WebControls.Console").

Mvh.
Svend